(in Polish) Współczesne nurty teoretyczne w pedagogice 270-PES3-1WNTPE
Treści kształcenia
1. Podstawowe systemy filozoficzne i ideologie, będące u podstaw współczesnych kierunków pedagogicznych (idealizm, realizm, naturalizm, pragmatyzm, nacjonalizm, liberalizm, utopizm, marksizm, postmodernizm),
2. Klasyfikacja prądów i kierunków pedagogiki i ich analiza
3. Kategorie pojęciowe w naukach o wychowaniu pojawiające się w wyniku nowych doktryn i prądów pedagogicznych
4. Teorie edukacyjne (esencjalizm, perenializm, progresywizm, społeczny rekonstrukcjonizm, teoria krytyczna),
5. Związek między zmianami w polityce oświatowej a pojawiającymi się nowymi prądami pedagogicznymi
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Learning outcomes
SDNS_UW03
Dokonać analizy wybranych koncepcji naukowych w dziedzinie nauk społecznych oraz poddać je krytyce w odniesieniu do rzeczywistości społeczno-kulturowej, gospodarczej i prawnej.
SDNS_KK01
Podjęcia krytyki aktualnego stanu wiedzy przy wykorzystaniu elementów różnych teorii naukowych w dziedzinie nauk społecznych
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: