Conducted in
term:
2022
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Doctoral School of Social Sciences
(in Polish) Dylematy tożsamości współczesnego człowieka 270-PES3-2DTWC
This course has not yet been described...
Term 2022:
None |
Type of course
obligatory courses
Mode
(in Polish) w sali
Prerequisites (description)
(in Polish) Treści:
Wyjaśnienie takich pojęć jak: tożsamość indywidualna, społeczna, kulturowa, wielokulturowość, międzykulturowość
Zapoznanie z teoriami i koncepcjami kształtowania się tożsamości
Przedstawienie zjawisk współczesnego świata w kontekście różnic kulturowych, stereotypów, uprzedzeń oraz poznanie strategii radzenia sobie z nimi
Prezentacja dylematów tożsamości na podstawie biografii i autobiografii
Analiza dylematów tożsamościowych w kontekście pokoleniowym i różnic kulturowych
Wiedza:
Poznanie teorii i koncepcji kształtowania się tożsamości
Poznanie i zrozumienie pojęć związanych z kategorią tożsamości
Wiedza na temat zjawisk współczesnego świata rzutująca na proces kształtującej się tożsamości
Wiedza dotycząca własnych uwarunkowań kulturowych oraz ich znaczenia na postrzeganie świata, postawy
Wiedza na temat możliwości kreowania tożsamości, możliwości godzenia zakresów i wymiarów tożsamości
Umiejętności
- umiejętność opisywania i wyjaśniania procesów tożsamościowych
- umiejętność budowania pozytywnych relacji z Innymi
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach zróżnicowania kulturowego
- umiejętność analizowania wartości, zasad i zachowań Innego
- doskonalenie umiejętności porozumienia , radzenia sobie z trudnościami w kontekstach międzykulturowych
- zdolność krytycznej refleksji dotyczącej stereotypów i uprzedzeń
- umiejętność efektywnej pracy pedagogicznej w instytucjach edukacyjnych , w społeczeństwie wielokulturowym
Postawy
Świadomość istnienia różnic kulturowych i odmiennych tożsamości
Uwrażliwienie na odmiennie kształtujące się tożsamości
Postrzeganie odmiennych tożsamości, podwojonych, hybrydowych jako potencjału
Otwarta postawa wobec tradycji innych kultur i odmiennego procesu kształtowania się tożsamości
Akceptacja, tolerancja wobec odmienności tożsamościowych
Jednym z dodatkowych celów zajęć będzie również zapoznanie studentów z zasadami uniwersalnego projektowania i diagnozowania dostępności przestrzeni i obiektów użyteczności publicznej dla wszystkich grup użytkowników (z uwzględnieniem psychofizjologicznych możliwości i ograniczeń użytkowników). Celem jednych z zajęć stanie się wyróżnienie zasad projektowania uniwersalnego oraz zapoznanie z przykładami dobrych praktyki zastosowań rozwiązań opartych na zasadach projektowania uniwersalnego.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: