Languages for Specyfic Purposes
340-AR1-3INE
This course has not yet been described...
Type of course
obligatory courses
Mode
(in Polish) w sali
Prerequisites (description)
(in Polish) Po ukończeniu kursu student:
• wykazuje opanowanie środków językowych koniecznych do formułowania myśli,
• zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwo
tematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne;
• posługuje się biegle strukturami zdaniowymi języka angielskiego
• rozróżnia i nazywa te struktury, formy czasowników oraz inne elementy zdania
• potrafi odnaleźć te struktury lub formy w autentycznych próbkach języka angielskiego (np. artykuły prasowe;
• biegle posługuje się nazewnictwem gramatycznym z wybranego zakresu,;
• rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych
informacji, czytanie dla ogólnego zrozumienia;
• jest zdolny formułować interpretacje oraz komentarze na temat przeczytanych treści;
• rozwinął sprawności słuchania i rozumienia w skali 'mikro'
• komponuje wypowiedzi ustnych we właściwym rejestrze oraz używając odpowiednich struktur (za i przeciw, przyczyna—skutek, porównanie i kontrast);
• potrafi wypowiadać się wyczerpująco i w sposób naturalny; swobodnie nadąża za wypowiedziami innych, włączając się do dyskusji na temat;
• rozwinął umiejętność przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji; dobiera odpowiednie przykłady;
• komponuje przejrzystą i spójną wypowiedź ustną bez przygotowania;
• wykazuje się umiejętnością analitycznego myślenia;
• potrafi użyć kryteriów oceny zarówno w odniesieniu do wypowiedzi własnych jak i kolegów;
• ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych;
• właściwie akcentuje wyrazy oraz zna przesunięcie akcentu w derywatywach,
• zna oraz stosuje procesy zachodzące w mowie szybkiej (asymilacja, elizja, alternacje dźwiękowe),
• zna istotę i typy akcentu zdaniowego i właściwie akcentuje wyrazy w zdaniu zależnie od wagi przekazywanego komunikatu,
• zna tendencje akcentuacyjne w jęz. angielskim oraz właściwie stosuje formy mocne i słabe, transkrybuje krótkie dialogi,
• zna różnego rodzaju stopy rytmiczne i tendencje rytmiczne w jęz. angielskim,
• zna pojęcie ‘grupy intonacyjnej’ oraz umieć podzielić zdanie na grupy intonacyjne,
• zna i odpowiednio stosuje różne funkcje intonacji, np. uwydatnianie pewnych informacji, wtrącanie dodatkowych informacji, wprowadzanie nowych informacji itp.
Course coordinators
Learning outcomes
The student has developed solid vocabulary and grammar basis for topics covered throughout the course:
K_W02
K_W04
K_W13
The student can generate fluent and accurate utterances in English at C1 CEFR level.
K_U08
K_U09
The student can work systematically and efficiently towards developing his/her knowledge and language skills.
K_K01
K_K04
Assessment criteria
Assessment criteria:
— class participation
— speaking tests
— reading tests
— vocabulary quizzes
— speeches
Bibliography
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP
Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP
Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson
Jones, L., Ideas, CUP
Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna
Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP
McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP
Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne
Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman
Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman
Vince, M., FC Language Practice, Heineman
Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman
Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman
Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press
Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA
Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman
Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: