(in Polish) Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych 340-ON2-2PSR
Study profile: general academic
Form of studies: full-time
Subject type: compulsory
Field and discipline of study: social sciences, pedagogy
Year/semester: 2nd year 2nd year/4th semester
Number of teaching hours: 10 hours
Balance of student workload:
Type of activity - Number of hours:
- Participation in exercises 10 hours
- Preparation for exercises 10 hours
- Preparation of design tasks – 8 hours
- Participation in consultations related to classes 2 hours
Together:
Quantitative indicators:
Student workload related to classes:
- requiring direct teacher participation 12 ECTS points
- of a practical nature 18 ECTS points
Prerequisites (description)
Course coordinators
Type of course
Learning outcomes
KA7_WG2, KA7_WG5, KA7_UW2, KA7_UW5, KA6_UW6, KA7_UK2, KA7_UK4,
KA7_UU1, KA7_KK2, KA7_KR1, KA7_KR2
Assessment criteria
Conditions for passing the exercises:
• classes are conducted in Polish/Russian
• attendance at classes (unexcused absence from one class is allowed - 2 hours, other absences must be counted during the consultation, but not more than 50% of the number of hours planned for the classes)
• practical exercises, presentations
• preparation of a design task on a specific topic and its discussion (Polish and Russian languages)
Grading scale:
91% -100% very good
81% - 90% dB+
71% - 80% db
61% - 70% dst+
51% - 60% dst
50% - n/a
• activity in classes
To pass the exercises, the student must obtain 51% of the maximum number of points possible to obtain during the course.
The student signs the report confirming knowledge of the grade obtained in the exercises.
Bibliography
Basic literature:
1.Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012
2.Chrzanowska I. (2015). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”
3.Chrzanowska I., Szumski G. (red.) (2019)., Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole. Warszawa: Wydawnictwo FRSE.
4.Czerwińska K., (2016). Funkcjonowanie osoby stopniowo tracącej wzrok w przestrzeni edukacyjno-rehabilitacyjnej, Forum Pedagogiczne, 1, s. 167-180.
5.Kosakowski Cz., Krause A., Żyta A. (red.) (2007). Osoba z niepełnosprawnością w systemie rehabilitacji, edukacji i wsparcia społecznego. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej 6, Wyd. UW-M, Olsztyn.
Additional literature:
1.Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna. Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Przewodnik. MEN, Warszawa 2010.
2. https://sites.google.com/site/programgimnazjum/nakladka-na-program-dla-uczniow?authuser=0
3. https://sites.google.com/site/programgimnazjum/nakladka-na-program-dla-uczniow-zdolnych?authuser=0
4. https://sites.google.com/site/programdlalo/nakladka-dla-uczniow-zdolnych?authuser=0
5. https://sites.google.com/site/programdlalo/nakladka-dla-uczniow-ze-spe?authuser=0
6. https://www.ore.edu.pl/2017/11/specjalne-potrzeby-edukacyjne-materialy-do-pobrania/
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: