Specialized Classes (Linguistics/Applied Linguistics) 1 340-ON2-2SJR1
Profile of study: all-academic.
Form of study: full-time.
Type of course: compulsory elective, class group_7.
Field and discipline: humanities, linguistics.
Year of study: II, semester: I.
Prerequisites: knowledge of Russian phonetics and general linguistics.
Number of didactic hours: 30h of exercises.
Didactic methods: group work, discussion, mini lectures, presentations, student presentations - mini lessons, discussion of exercises designed by students.
ECTS credits: 3
Balance of student workload: participation in exercises - 30h, independent study of the course topics and preparation for classes - 15h, consultations - 2h, projects and assignments - 15h, preparation for and attendance at the written test - 15h.
Total 77h=3 ECTS points
Student workload related to activities requiring direct participation of the teacher: 30+2+15=h 2 ECTS points
Type of course
obligatory courses
Mode
Prerequisites (description)
Course coordinators
Learning outcomes
KA7_WG1, KA7_WG2, KA7_WG4, KA7_WG5, KA7_WG7,
KA7_UW2, KA7_UW5, KA7_UW6, KA7_UK1, KA7_UK2, KA7_UK4, KA7_UK5,
KA7_UU1, KA7_KK2
Assessment criteria
Attendance in class (2 absences allowed), active participation in class, preparation for class.
Passing grade after the semester. Forms of evaluation: preparation of presentation/project - exercises on the basis of the discussed material (preparation and conduct of exercises), continuous evaluation, self-assessment.
Bibliography
W. Ingram, S. Paszt, Praktyczna fonetyka języka rosyjskiego, Warszawa 1983;
S. Grzybowski, Podstawy fonetyki rosyjskiej dla Polaków, Warszawa 1983;
M. Marciszewska, Ż. Sładkiewicz, Ćwiczenia z fonetyki języka rosyjskiego dla początkujących, Gdańsk 2014;
D. Dziewanowska, Akcent w języku rosyjskim. Ćwiczenia praktyczne. Część 1,. Czasownik, Warszawa 2000;
D. Dziewanowska, Akcent w języku rosyjskim. Ćwiczenia praktyczne. Część 2. Rzeczownik, Warszawa 2000;
D. Dziewanowska, Akcent w języku rosyjskim. Ćwiczenia praktyczne. Część 3. Przymiotnik, liczebnik, zaimek, imiesłów, Warszawa 2000;
M. Olechnowicz, Akcent rosyjski, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1977;
E. Wołodźko, T. Żeberek, Materiały do ćwiczeń z akcentologii języka rosyjskiego, Kraków 1973;
Черкес Т. В., Марцишевска М., (2018). О фонетических трудностях при обучении РКИ: из опыта работы. Studia Rossica Gedanensia, 115–130. https://doi.org/10.26881/srg.2018.5.10;
Wójcik T., (1972). O językoznawcze podstawy nauczania języka rosyjskiego. Studia Rossica Posnaniensia 3, 163-192;
Nowak I. (2019). Drewniany język, czyli o trudnościach w opanowaniu prawidłowej wymowy rosyjskiej. W: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz
(red.), "Jakość w kształceniu językowym : rozważania teoretyczne i praktyczne
rozwiązania" (s. 197-211).
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: