Language Learning and Acquisition 340-RK1-1WOA
Study profile: general academic,
Type of study: in-patient,
Type of education: compulsory, M_26
Field and discipline: Humanities, Linguistics,
Year of study: I, Semester: II,
Number of lessons: 15h,
Teaching methods: Lecture, consultation, presentation, discussion, test and project tasks,
ECTS points: 1
Assessment of the student’s workload: participation in lectures 15h, preparation for lessons 2h, preparation for the test passed by the subject 3h, participation in consultations 2h, preparation of the project assignment 3h;
Workload for students related to activities requiring the direct participation of a teacher: 17h (0. 68 ECTS), practical activities: 0.
Course coordinators
Type of course
Mode
Learning outcomes
KA6_WG1,KA6_WG2, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG7, KA6_WG9, KA6_WK1 KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_UU1, KA6_KK1
Assessment criteria
Pass on the basis of the test and the properly executed project work and the presentation of the lecturer.
Accounting is done via the platform designated by the UwB authorities.
Absences:
- Students do not receive credit if they miss more than 30% of their lessons
- for crediting the subject (if less than 30%) the student is obliged to credit the absences (contents) in the course of the consultation (if the absence does not exceed 30% of the course).
Bibliography
Basic literature:
1. Arabski J., 1985 „O przyswajaniu języka drugiego (obcego)”, Warszawa: WSiP,
2. Kurcz I, 2007, „Psychologiczne aspekty dwujęzyczności”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,
3. Michońska-Stadnik A., 1996, „Strategie uczenia się i autonomia ucznia w warunkach szkolnych”, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
4. Marciniak I., 2009. Europejskie portfolio językowe - założenia a rzeczywistość, [w:] „Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych”, M. Pawlak, M. Derenowski, B. Wolski (red), Poznań-Kalisz 2009, s. 165-169.
Additional literature:
1. Kurcz I., 2000, „Psychologia języka i komunikacji”, Warszawa: Scholar,
2. Shugar G.W., 1982, „Interakcja, koordynacja linii działania i funkcjonowanie językowe”, Wrocław: Ossolineum
3. Shugar G.W., Smoczyńska M. (red.), 1980, „Badania nad rozwojem języka dziecka”, Warszawa: PWN
4. Kurcz I., Okuniewska H. 2011, „Język jako przedmiot badań psychologicznych. Psycholingwistyka ogólna i neurolingwistyka”, Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: