(in Polish) Praktyczna nauka języka rosyjskiego, cz. 1B - doskonalenie językowe, zajęcia dodatkowe 340-RM1-1PNRJ
This course has not yet been described...
Prerequisites (description)
Course coordinators
Type of course
Mode
Learning outcomes
A student who passed the course:
1. Is able to prepare typical written works in Russian (summary, description, story, including translation in the form of
written) using the basic rules of spelling and grammar of the Russian language and newly learned vocabulary, mastered during classes and based on other sources (KP6_WG1, KP6_WG2, KP6_WG4, KP6_WG5, KP6_WG6, KP6_WG7,KP6_WG9, KP6_UW1, KP6_UW2, KP6_UW6, KP6_UW7).
2. Is able to prepare oral statements in Russian using the basic phonetic and grammatical rules of the language
Russian and newly learned vocabulary, mastered during classes and based on other sources (KP6_UK1, KP6_UK2, KP6_UK4, KP6_UK5).
3. He can use basic concepts of linguistics in Russian, which allows him to learn spelling and grammar rules and effectively use specialized sources (dictionaries, etc.) (KP6_WG4, KP6_WG5).
4. Is able to work and cooperate in a group during discussions and during the preparation of project work, taking on various roles in it
(so he can plan and organize both individual and team work) (KP6_UO1, KP6_UK4, KP6_UW6, KP6_KO4).
5. Is able to perceive the Russian language comprehensively, being aware of its complexity and variability of meanings (KP6_KK1,KP6_KK2, KP6_KO4, KP6_KO5, KP6_WK1).
6. Completes his/her own knowledge independently (KP6_UU1, KP6_WG2, KP6_WG5, KP6_UW2, KP6_UU1, KP6_KK1, KP6_KK2).
Assessment criteria
Methods and tools: exercises, discussion, student's own work, group work, project work.
Assessment criteria after the semester. The grade is based on grades for written works (dictations, grammar tests, text summaries, translations of sentences) and oral statements obtained during the semester, taking into account systematic and active participation in classes.A student may have 2 unexcused absences per semester. The remaining absences must be counted during consultations. 60 hours absences from classes qualify for failing the course.
Bibliography
1.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 1, Warszawa 1999.
2.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 2, Warszawa 1998.
3.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 3, Warszawa 1999.
4.S. Ślusarski, I. Tiereszczenko, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 1., Poznań 2007.
5.S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 2., Poznań 2006.
6.S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 3., Poznań 2003.
7.S. Ślusarski, I. Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…, Poznań 2001.
8.Русский язык как иностранный. Говорим по-русски без переводчика. Интенсивный курс по развитию навыков устной речи. Отв.ред. Л.С.Крючкова, Л.А.Дунаева, Москва 2002.
9.M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz.1., Poznań 2010, cz.2., Poznań 2010.
10.Н.Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, Москва 2004.
11.Maximovitch E., Podręcznik do praktycznej nauki języka rosyjskiego (dla studentów filologów I roku studiów), Białystok 2006
Term 2023:
1.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 1, Warszawa 1999. 2.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 2, Warszawa 1998. 3.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 3, Warszawa 1999. 4.S. Ślusarski, I. Tiereszczenko, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 1., Poznań 2007. 5.S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 2., Poznań 2006. 6.S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 3., Poznań 2003. 7.S. Ślusarski, I. Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…, Poznań 2001. 8.Русский язык как иностранный. Говорим по-русски без переводчика. Интенсивный курс по развитию навыков устной речи. Отв.ред. Л.С.Крючкова, Л.А.Дунаева, Москва 2002. 9.M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz.1., Poznań 2010, cz.2., Poznań 2010. 10.Н.Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, Москва 2004. 11. Maximovitch E., Podręcznik do praktycznej nauki języka rosyjskiego (dla studentów filologów I roku studiów), Białystok 2006 |
Term 2024:
1.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 1, Warszawa 1999. 2.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 2, Warszawa 1998. 3.H.Dąbrowska, M.Zybert, Встреча 3, Warszawa 1999. 4.S. Ślusarski, I. Tiereszczenko, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 1., Poznań 2007. 5.S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 2., Poznań 2006. 6.S. Szczygielska, Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne cz. 3., Poznań 2003. 7.S. Ślusarski, I. Русский язык. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…, Poznań 2001. 8.Русский язык как иностранный. Говорим по-русски без переводчика. Интенсивный курс по развитию навыков устной речи. Отв.ред. Л.С.Крючкова, Л.А.Дунаева, Москва 2002. 9.M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko..., cz.1., Poznań 2010, cz.2., Poznań 2010. 10.Н.Г. Ткаченко, Тесты по грамматике русского языка, Москва 2004. 11. Maximovitch E., Podręcznik do praktycznej nauki języka rosyjskiego (dla studentów filologów I roku studiów), Białystok 2006 |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: