New Technologies in Language Training 340-RT2-1NTD
profile of studies: general academic
form of study: full-time
item type: mandatory, M_3
field and discipline: humanities, linguistics
year of study: I, semester: I (I year, II degree)
Prerequisites:-
number of teaching hours: 15h
didactic methods: lecture, presentation, discussion, test assignments
ECTS points: 1
balance of the student’s workload: participation in the lecture hall 15h, preparation for classes 5h, preparation for the test and presentation 4h, participation in consultations 2h
student workload related to classes requiring the direct participation of the teacher 17h (0,68 ECTS), of a practical nature 0.
Term 2022:
None |
Term 2023:
None |
Term 2024:
None |
Course coordinators
Type of course
Mode
Learning outcomes
KP7_WG1, KP7_WG2, KP7_WG5,
KP7_UW5, KP7_UO1, KP7_KK1
Assessment criteria
Assessment based on the student’s activity, attendance at classes, presentation and/or project work prepared by the student, test.
Absences: the student does not receive a credit after leaving more than 30% of the classes; in order to obtain a credit for the course (in case of absences less than 30%) - the student is obliged to pass the absences within the consultation.
Bibliography
E. Gajek, 2013, Technologie mobilne w edukacji językowej – na przykładzie języka angielskiego. Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny, Nr 4 str. 27-33.
E. Gajek, 2012, Audiodeskrypcja i napisy jako techniki uczenia się języka – projekt ClipFlair. (co-authored with A. Szarkowska) Języki obce w szkole nr 2 (2012), s. 106-110.
E. Gajek, 2008, Edukacja językowa w społeczeństwie informacyjnym Warszawa: Wydawnictwo Instytytutu Lingwistyki Stosowanej
M. Ziółek-Wojnar, J. Deczewska, 2015, Wykorzystanie materiałów internetowych na zajęciach z języka rosyjskiego, Języki Obce w Szkole, nr 4, s. 46-51.
M. Karolczuk, D. Gałkowska, U. Lipato, 2018, Слушай, читай, не забывай. Преподавание и изучение русского языка как иносторанного с помощью современных технологий, Białystok.
M. Karolczuk M. 2014, „O kształtowaniu kompetencji medialnej (przyszłych) nauczycieli języków obcych”, (w:) Edukacja dla przyszłości, t. X, red. J. F. Nosowicz, s. 203-218, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku.
В.Н. Василовская, 2008, Использование мультимедиа как одного из средств интенсификации самостоятельной работы при изусении иностранного языка, Известия ЮФУ. Техническме науки, с. 230-234.
Е.В. Воевода, 2009, Интернет-технологии в обучении иностранным языкам, Высшее образование в России, № 9, с. 110-114.
Term 2022:
None |
Term 2023:
None |
Term 2024:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: