Conducted in
terms:
2022, 2023, 2024
Erasmus code: 05.7
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Education
(for:
(in Polish) Wydział Nauk o Edukacji - prz.stacjonarne)
Qualitative Research Methods 380-DS5-4GKH
This course has not yet been described...
Term 2022:
None |
Term 2023:
None |
Term 2024:
None |
Mode
(in Polish) w sali
Prerequisites (description)
(in Polish) Cele przedmiotu:
1.) Zapoznanie studentów z założeniami i specyfiką badań jakościowych; z głównymi strategiami i metodami badań jakościowych; z mapą stanowisk i podejść metodologicznych w pedagogicznych badaniach jakościowych.
2.) Zapoznanie studentów z wiedzą o projektowaniu i prowadzeniu badań uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz jakość i zakres udzielanego wsparcia społecznego.
3.) Kształtowanie umiejętności badawczych studentów w zakresie projektowania, prowadzenia badań, analizy, interpretacji i prezentacji empirycznych danych jakościowych.
4.) Przygotowanie studentów do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie planowania i realizacji jakościowych projektów badawczych.
Treści przedmiotu:
Specyfika badań jakościowych;
Standardy etyczne w badaniach jakościowych;
Przegląd głównych szkół, orientacji badawczych, strategii i metod pedagogicznych badań jakościowych;
Mapa stanowisk i podejść metodologicznych w pedagogicznych badaniach jakościowych (zwrócenie uwagi na projekty badawcze dotyczące funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz pracy zawodowej nauczycieli);
Sposoby pozyskiwania materiałów empirycznych;
Projektowanie badań jakościowych;
Analiza i interpretacja empirycznych danych jakościowych;
Raportowanie wyników badań jakościowych.
Course coordinators
Term 2022: | Term 2023: |
Type of course
obligatory courses
Bibliography
Term 2022:
None |
Term 2023:
None |
Term 2024:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: