Conducted in
term:
2022
Erasmus code: 05.0
ISCED code: 0110
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Education
(for:
(in Polish) Wydział Nauk o Edukacji - prz.stacjonarne)
(in Polish) Metodyka edukacji matematycznej uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w klasach I-III 380-RS5-4JIN
This course has not yet been described...
Type of course
(in Polish) ogólne kierunkowe
obligatory courses
obligatory courses
Mode
(in Polish) w sali
Blended learning
Blended learning
Requirements
Special Didactics p. 1
Special Didactics p. 2
Basics of General Didactics
Basics of Preschool and Early Childhood Education
Basics of General Psychology
(in Polish) Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży ze SPE
Developmental Psychology
Introduction to Education
(in Polish) Wsparcie rodziny z dzieckiem ze SPE
Special Didactics p. 2
Basics of General Didactics
Basics of Preschool and Early Childhood Education
Basics of General Psychology
(in Polish) Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży ze SPE
Developmental Psychology
Introduction to Education
(in Polish) Wsparcie rodziny z dzieckiem ze SPE
Prerequisites
(in Polish) Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów
(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną
(in Polish) Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną
(in Polish) Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Prerequisites (description)
(in Polish) Celem przedmiotu jest:
Wprowadzenie w problematykę edukacji matematycznej uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w klasach I-III szkoły podstawowej. Kształtowanie kompetencji w zakresie prawidłowej diagnozy zdolności matematycznych, prawidłowego stymulowania aktywności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wczesnej interwencji pedagogicznej na zaburzenia i opóźnienia rozwojowe. Studenci zapoznają się z teoretycznymi i praktycznymi przesłankami z zakresu metodyki edukacji matematycznej uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w edukacji wczesnoszkolnej. Poznają charakterystykę rozwojową determinująca sposób uczenia się pojęć matematycznych dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Dowiadują się, jaka jest specyfika wprowadzania treści z zakresu edukacji matematycznej. Zapoznają się z rożnymi metodami wspierającymi rozwój umiejętności matematycznych dzieci. Charakteryzują przyczyny specyficznych trudności w uczeniu się matematyki i wyrównywanie braków poznawczych, emocjonalnych i społecznych dzieci i młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną oraz strategie radzenia sobie z nimi.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: