Conducted in
terms:
2022, 2023, 2024
Erasmus code: 05.0
ISCED code: 0110
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Education
(for:
(in Polish) Wydział Nauk o Edukacji - prz.stacjonarne)
(in Polish) Metodyka pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w placówkach specjalnych 380-RS5-4JIR
This course has not yet been described...
Term 2023:
None |
Term 2024:
None |
Type of course
obligatory courses
Requirements
(in Polish) Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów
Special Didactics p. 1
Special Didactics p. 2
(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną
(in Polish) Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Basics of General Didactics
Basics of Preschool and Early Childhood Education
Basics of General Psychology
(in Polish) Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży ze SPE
Developmental Psychology
Introduction to Education
(in Polish) Wsparcie rodziny z dzieckiem ze SPE
Special Didactics p. 1
Special Didactics p. 2
(in Polish) Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną
(in Polish) Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Basics of General Didactics
Basics of Preschool and Early Childhood Education
Basics of General Psychology
(in Polish) Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży ze SPE
Developmental Psychology
Introduction to Education
(in Polish) Wsparcie rodziny z dzieckiem ze SPE
Prerequisites (description)
(in Polish) - Wprowadzenie w problematykę pracy wychowawczej i zajęć pozalekcyjnych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Internat jako środowisko wychowawcze w specjalnym ośrodki szkolno-wychowawczym. Status wychowawcy w internacie, świetlicy szkolnej, ognisku wychowawczym, warsztacie terapii zajęciowej.
- Praca wychowawcza i zajęcia pozalekcyjne w świetlicy szkolnej. Model pracy z wychowankami.
- Terapia zajęciowa w placówkach specjalnych. System metod, form i środków oddziaływania wychowawczego i rewalidacyjnego w grupie.
- Współdziałanie pracowników placówki wychowawczej z rodziną i najbliższym środowiskiem.
- Szkoła specjalna w systemie kształcenia.
- Charakterystyka funkcjonowania placówek specjalnych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Funkcje rewalidacyjne, społeczne, resocjalizacyjne oraz opiekuńczo - wychowawcze placówek specjalnych.
- Cele, zasady i organizowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej w internacie szkoły specjalnej.
- Metody pracy w postępowaniu wychowawczo-rewalidacyjnym.
- Zajęcia pozalekcyjne w świetlicy szkolnej
- Trening spędzenia czasu wolnego
- Terapia zajęciowa
- Planowanie wybranych form zajęć pozalekcyjnych
- Wybrane formy współpracy ze środowiskiem lokalnym. Przykłady Dobrych praktyk.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: