Conducted in
term:
2022
Erasmus code: 14.2
ISCED code: 0314
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Sociology
Sociology of Education 440-SS1-1SED1
This course has not yet been described...
Type of course
obligatory courses
Mode
(in Polish) zdalnie
Prerequisites (description)
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z kluczowym zagadnieniem edukacji – wiedzą będącą skutkiem działania palcówek dydaktycznych (z położeniem akcentu na program ukryty). Przedkładane analizy nie będą koncentrować się tylko na samym fenomenie, ale także zmierzać będą do jego wyjaśnienia, co wiąże się ze wskazaniem czynników sprawiających, że takie właśnie, a nie inne efekty są realizowane. Zostaną one wskazane przy wykorzystaniu mikro, mezo i makro skali oglądu socjologicznego. Pokazany zatem będzie cykl poznania od socjografii po socjologię.
Podejmowane tematy uwzględniają współczesną perspektywę czasową, co przybliży dyskurs wykładu do doświadczeń słuchaczy.
Ważnym jest uwrażliwienie studentów, że zjawiska społeczne mają wielokontekstowe umocowanie. Zatem ich analiza nie powinna ograniczać się do jednego kontekstu (ten jest zawsze autorsko dobierany i ograniczanie się do jego nie pozwala właściwie zrozumieć badanego faktu), ale winna być kompleksowa - uwzględniać wiele kontekstów.
Tego typu podejście nie tylko ma roztoczyć przed słuchaczami właściwą perspektywę poznawczą, ale także przyczynić się ma do wzbudzenia w ich wyobraźni socjologicznej – co na pierwszym roku studiów winno być priorytetem.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: