Tax consultancy and treasury administration – 2-year 2 cycle part-time study programme (Pr_DP_N2_PRK)(in Polish: Doradztwo podatkowe i administracja skarbowa - niestacjonarne 2-letnie studia II stopnia (PRK)) | |||||
second cycle part-time, 4-semester Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyOpis 1. Charakterystyka studiów Studia drugiego stopnia na kierunku Doradztwo podatkowe i administracja skarbowa trwają 2 lata (4 semestry). Liczba godzin zajęć dydaktycznych wynosi 566. Kierunek Doradztwo podatkowe i administracja skarbowa wpisuje się w obszar kształcenia w zakresie dziedziny nauk społecznych. W procesie tworzenia programu studiów uwzględniono opinie interesariuszy wewnętrznych oraz zewnętrznych. Miało to odzwierciedlenie w konsultacjach przeprowadzonych 2. Wymagania wstępne Nie dotyczy. 3. Przedmioty objęte planem studiów Język obcy Informatyczne bazy prawnicze System administracji podatkowej i skarbowej oraz ewidencja i identyfikacja podatników Stanowienie i stosowanie prawa podatkowego Wykonywanie zawodu doradcy podatkowego Historia skarbowości Rachunkowość i analiza finansowa Zobowiązania podatkowe Źródła europejskiego i międzynarodowego prawa podatkowego (przedmiot oferowany także w j. angielskim)* Procedury podatkowe Podatki dochodowe i przychodowe Podatki obrotowe Prawo autorskie i prawo własności przemysłowej Prawo celne i dewizowe Specjalistyczne warsztaty językowe (w j. obcym) Ewidencja podatkowa i zasady prowadzenia ksiąg Proseminarium Postępowanie egzekucyjne w administracji Postępowanie administracyjne Podatki samorządowe Podstawy prawa finansów publicznych Kontrola sądowo-administracyjna w sprawach podatkowych Opłata skarbowa i opłaty lokalne Odpowiedzialność za wykroczenia i przestępstwa karne skarbowe Seminarium Analiza podatkowa Opodatkowanie nieruchomości przedsiębiorców lub Miejscowe prawo podatkowe Orzecznictwo w sprawach podatkowych lub Interpretacje i objaśnienia w sprawach podatkowych W ramach studiów przewidziane są dwie specjalizacje: SPECJALIZACJA ADMINISTRACJA SKARBOWA Kontrola podatkowa i kontrola celno-skarbowa Nadzór i kontrola w administracji publicznej Odpowiedzialność w administracji publicznej SPECJALIZACJA DORADZTWO PODATKOWE Opodatkowanie dochodów spółek kapitałowych Reprezentacja w sprawach podatkowych Prawo ochrony konkurencji i konsumentów * Powyższe zajęcia student może zaliczyć również poprzez: 1. uczestnictwo w oferowanych przez Uniwersytet w Białymstoku zajęciach, w szczególności: a) na kierunkach studiów prowadzonych w językach obcych, b) prowadzonych dla studentów programu Erasmus+, c) prowadzonych w języku obcym przez profesorów wizytujących, d) w formie wykładów gościnnych prowadzonych w języku obcym, e) w ramach specjalistycznych szkół prowadzonych w języku obcym, f) określonych w programach innych kierunków studiów i prowadzonych w językach obcych, 2. realizację zajęć w języku obcym na innej uczelni w ramach międzynarodowej wymiany studentów, w tym programu Erasmus+ lub w ramach programu MOST, 3. realizację części studiów lub praktyk za granicą w ramach programu Erasmus+ lub zajęć realizowanych w języku obcym w uczelni zagranicznej w ramach międzynarodowych umów o współpracy - w okresie nie krótszym niż 3 miesiące. 4. Program studiów https://prawo.uwb.edu.pl/student/studia-niestacjonarne/doradztwo-podatkowe-i-administracja-skarbowa-ii-stopnia/program-studiow-5241 5. System punktowy ECTS Liczba punktów ECTS (European Credit Transfer System) wynosi 120. 6. Kwalifikacje absolwenta Celem kształcenia jest wyposażenie absolwentów w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do samodzielnego wykonywania zawodu doradcy podatkowego, ale również stanowiące przygotowanie do podjęcia pracy w szeroko pojmowanym doradztwie biznesowo – podatkowym. Wszechstronna formuła studiów stwarza absolwentom również możliwość prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Absolwenci kierunku Doradztwo podatkowe i administracja skarbowa zostaną wyposażeni w wiedzę pozwalającą na podjęcie pracy również w sektorze publicznym (ministerstwo finansów, organy administracji skarbowej, organy administracji samorządowej, organy kontroli i nadzoru). 7. Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta Absolwent uzyskuje tytuł zawodowy magister. Wysokość czesnego
Dodatkowe dokumenty 1. Od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia wymagane są następujące dokumenty: Od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia wymagane są następujące dokumenty: 2) dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich wraz z suplementem w przypadku kandydata na studia drugiego stopnia lub zaświadczenie o ukończeniu studiów zawierające informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów (osoba ta, w terminie 30 dni od dnia wydania jej dyplomu ukończenia studiów, przedkłada dyplom w uczelni, pod rygorem skreślenia z listy studentów); w przypadku uzyskania dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów za granicą kandydaci załączają zalegalizowane lub opatrzone apostille dokumenty wraz z ich uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski zgodne z wymogami określonymi w § 21 ust. 2, 3) pełnomocnictwo do złożenia dokumentów, w przypadku gdy dokumenty kandydata składane są przez osobę trzecią, 4) zgoda rodziców lub opiekunów prawnych na podjęcie studiów w przypadku osób niepełnoletnich, 5) dokument potwierdzający posiadanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady lub konkursu wydanego przez komitet organizacyjny olimpiady lub konkursu. Cudzoziemcy: 1. Po zakwalifikowaniu się kandydat powinien dostarczyć na dany wydział komplet następujących dokumentów: 1) dokument uprawniający do podjęcia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, 2) dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich w przypadku kandydata ubiegającego się o przyjęcie na studia drugiego stopnia lub zaświadczenie o ukończeniu studiów zawierające informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów (osoba ta, w terminie 30 dni od dnia wydania jej dyplomu ukończenia studiów, przedkłada dyplom w uczelni, pod rygorem skreślenia z listy studentów); w przypadku uzyskania dokumentu uprawniającego do podjęcia studiów za granicą kandydaci dostarczają zalegalizowane lub opatrzone apostille dokumenty wraz z ich uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski, 3) pełnomocnictwo do złożenia dokumentów, w przypadku gdy dokumenty kandydata składane są przez osobę trzecią, 4) zgoda rodziców lub opiekunów prawnych na podjęcie studiów w przypadku osób niepełnoletnich, 5) dokument potwierdzający posiadanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady lub konkursu wydanego przez komitet organizacyjny olimpiady lub konkursu, 6) w przypadku ubiegania się na studia w języku polskim dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej B1: certyfikat, świadectwo ukończenia szkoły ponadpodstawowej za granicą, w której zajęcia były prowadzone w języku polskim lub potwierdzenie uczelni uzyskane w procesie rekrutacji, że znajomość języka polskiego jest wystarczająca do podjęcia nauki w tym języku; zwolnieni z konieczności przedstawiania dokumentu są stypendyści NAWA oraz kandydaci posiadający: a) zezwolenie na pobyt stały, b) Kartę Polaka, c) świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty, d) dyplom ukończenia studiów wyższych prowadzonych w polskim języku wykładowym, 7) w przypadku ubiegania się na studia w języku obcym dokument potwierdzający znajomość języka obcego na poziomie co najmniej B1: certyfikat lub potwierdzenie uczelni uzyskane w procesie rekrutacji, że znajomość języka obcego jest wystarczająca do podjęcia nauki w tym języku; zwolnieni z konieczności przedstawienia dokumentu są kandydaci: a) dla których język obcy był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach, b) dla których język obcy jest językiem ojczystym, c) którzy zdali maturę z języka obcego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%, d) którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka obcego na poziomie B1 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu, 8) dokument potwierdzający posiadanie (na podstawie przedłożonego oryginału): a) polisy ubezpieczenia zdrowotnego na dany rok akademicki kształcenia w Polsce lub b) Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, lub c) powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego, lub d) potwierdzenia pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na minimalną kwotę 30 000 euro, a w przypadku braku dokumentów, o których mowa w lit. a-d, złoży oświadczenie o dostarczeniu jego kopii przed rozpoczęciem pierwszych zajęć. 2. Kandydat cudzoziemiec okazuje do wglądu własny dokument tożsamości, a w przypadku gdy dokumenty kandydata dostarcza jego pełnomocnik powinien on okazać własny dokument tożsamości oraz kopię dokumentu tożsamości kandydata. 3. Osoby, posiadające dokument zwalniający z opłat za studia, dodatkowo okazują ważną Kartę Polaka, zezwolenie na pobyt stały lub zezwolenie rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zezwolenie na pobyt czasowy, decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia, dokument potwierdzający status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej lub korzystanie z ochrony czasowej bądź uzupełniającej, dokument potwierdzający rodzaj i stopień pokrewieństwa z obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej pod warunkiem zamieszkiwania na terenie Polski. 4. Ankieta osobowa zawierająca wymagane dane kandydata (m.in. imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, a w przypadku jego braku – nazwę i numer dokumentu tożsamości, adres zamieszkania oraz adres do korespondencji) zostanie wygenerowana z IRK do teczki akt osobowych studenta prowadzonej w postaci elektronicznej. 5. W przypadku wyrażenia w IRK woli otrzymania legitymacji studenckiej podanie o jej wydanie zostanie wygenerowane z IRK do teczki akt osobowych studenta prowadzonej w postaci elektronicznej. |
Qualification awarded:
Access to further studies:
Professional status:
Learning outcomes
The Resolution No. 2818 of the Senate of the University of Bialystok of 27 January 2021 is available on the website of the University of Bialystok in Public Information Bulletin (BIP).