PNJA Słownictwo 3 0400-AS1-3PSL
Opis tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, lic godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr
rok I, I i II semestr
Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 23
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 240 godz., ćwiczenia
Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje
Bilans nakładu pracy studenta: Liczba godzin
Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.): 240 h
Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 155h
Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h
Realizacja zadań projektowych: 60h
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim: 30h + 5h=35h
Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS)
USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 0400-AH1-1PWO, w cyklu:
Strona 1 z 3 02.12.2017 14:52
Wskaźniki ilościowe
Liczba godzin
Punkty ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:240 + 18h+5h = 263h odpowiada 10,5 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 240+ 60 = 300h odpowiada 12 pkt. ECTS
Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty).
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
EK - wiedza
1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem. K_W13, K_W04, K_W02
2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji. K_W04, K_W02, K_W12
3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną. K_W02, K_W03
EK – umiejętności
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. K_U09,K_U08
2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. K_U05, K_U01, K_U06
3. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego. K_U08
4. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju K_U05, K_U13, K_U11
EK – kompetencje
Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy.K_K01, K_K02, K_K07
Kryteria oceniania
Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych.
Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie.
Oceny:
5= 87%-100%
4= 73%- 86%
3= 60%-70%
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.
Literatura
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP
Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP
Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson
Jones, L., Ideas, CUP
Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna
Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP
McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP
Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne
Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman
Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman
Vince, M., FC Language Practice, Heineman
Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman
Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman
Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press
Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA
Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman
Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: