Najnowsze prądy w językoznawstwie 0400-AS1-3SNTL
profil studiów: ogólnoakademicki
forma studiów: stacjonarne
rodzaj przedmiotu: fakultatywny
dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo,
rok studiów: III
semestr: VI
wymagania wstępne:
- Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze.
- Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych.
- Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka.
liczba godzin dydaktycznych: 30h wykładu,
metody dydaktyczne: wykład, dyskusja
punkty ECTS: 3
bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach - 30h,
- samodzielne studiowanie tematyki kursu - 15h,
- konsultacje - 5h,
- przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 23h + 2h=25h
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30+5+2 = 37h 1,5 pkt ECTS
udział w zajęciach o charakterze praktycznym = 30h 1 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
fakultatywne
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
K_W01, K_W02, K_W03, K_W07, K_W08, K_U01, K_U02, K_U04, K_K08, K_K06
Kryteria oceniania
zaliczenie na ocenę
Literatura
Evans, Vyvyan and Melanie Green. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press 2006.
Geeraerts, Dirk (ed.). Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter 2006.
Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002.
Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980.
Lee, David. Cognitive Linguistics: An Introduction. Oxford: OUP 2001.
Radden, Gunther and Rene Dirven. Cognitive English Grammar. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: