Prawo administracyjne 0700-AN1-2PAD
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - niestacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy.
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.
Rok studiów/semestr - rok II/sem. III i IV (zimowy i letni)
wymagania wstępne: - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 47 godzin wykładu (w tym również 15 godzin e - learning) oraz 15 godzin ćwiczeń (w tym również zdalnie w czasie rzeczywistym)
Metody dydaktyczne - wykład, konsultacje, ćwiczenia
Punkty ECTS - 11.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 62 godzin wykładu (w tym 15 godzin e - learningu) i ćwiczeń, przygotowanie do zajęć i egzaminu - 125 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 101 godz., egzamin - 2 godz. Razem 275 godzin, co odpowiada 11 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 150 godzin, co odpowiada 6 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 125 godzin, co odpowiada 5 pkt. ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
K_W01, K_W02, K_W05, K_U03, K_U08, K_U12, K_K01, K_K06
Wiedza: absolwent ma podstawową wiedzę o charakterze nauk z zakresu administracji i prawa oraz ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk; zna podstawową terminologię właściwą dla administracji; zna istotę i elementy stosunku administracyjnoprawnego oraz zna rządzące nim prawidłowość;
Umiejętności: absolwent potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych w administracji; wykorzystuje zdobytą wiedzę w zakresie prawa i administracji, do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych dotyczących zagadnień szczegółowych związanych z administracją z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Absolwent zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia; potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, dyskusja, ocena aktywności na zajęciach
Wykład, dyskusja w trakcie wykładu, pokaz slajdów, zajęcia w formie e-learning - wykład pisemny
Ocena aktywności na zajęciach e-learningowych. W zależności od sytuacji epidemiologicznej zastrzega się przeprowadzenie zaliczenia/egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2016.
M. Wierzbowski, (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2016.
M. Stahl (red.), Prawo administracyjne. Pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2013.
literatura uzupełniająca:
J. Filipek, Prawo administracyjne. Instytucje ogólne, Cz. I, Kraków 2003.
J. Filipek, Prawo administracyjne. Instytucje ogólne, Cz. II, Kraków 2001.
J. Zimmermann, Aksjomaty prawa administracyjnego, Warszawa 2015.
E. Ochendowski, Prawo Administracyjne. Część ogólna, Toruń 2013.
J. Boć (red.), Prawo Administracyjne, Wrocław 2007.
R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Wróbel, System Prawa Administracyjnego: tomy od 1 do 12, Warszawa, Wydawnictwo CH BECK.
J. Łętowski, Prawo administracyjne dla każdego, Warszawa 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: