Ustrój samorządu terytorialnego 0700-AS1-1UST
Elementy składowe sylabusu | Opis |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek | Wydział Prawa |
Nazwa kierunku studiów | Administracja |
Poziom kształcenia | Studia pierwszego stopnia |
Profil studiów | Ogólnoakademicki |
Forma studiów | Stacjonarne |
Kod przedmiotu | 0700-AS1-1UST |
Język przedmiotu | j. polski |
Rodzaj przedmiotu | Status przedmiotu – obowiązkowy |
Rok studiów /semestr | Rok 1/ semestr 1 |
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) | Prawo konstytucyjne – znajomość źródeł prawa oraz źródeł prawa administracyjnego, wiedza o ustroju organów władzy publicznej |
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć | 30 godz. wykładu |
Założenia i cele przedmiotu | Przedstawienie podstawowych założeń ustrojowych samorządu terytorialnego w Polsce zarówno w znaczeniu autonomii jak i decentralizacji administracji. |
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu | Metoda nauczania - wykład Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin |
Symbol (numer) | Efekty kształcenia | Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia |
Wiedza: ma podstawową wiedzę o organach administracji publicznej oraz innych strukturach i instytucjach społecznych, w tym politycznych i ekonomicznych, w szczególności ich podstawowych elementach ma wiedzę o poglądach na temat struktur administracji i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji | K_W03 K_W10 | |
Umiejętności: analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów z zakresu administracji rządowej i samorządowej i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia potrafi wyróżnić podstawowe modele i funkcje administracji oraz prognozować procesy i zjawiska społeczne związane z administracją z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi | K_U09 K_U05 | |
Kompetencje społeczne: potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | K_K06 |
Punkty ECTS | 3 pkt ECTS | ||
Bilans nakładu pracy studenta | Rodzaj aktywności, np. : | Liczba godzin, np. : | |
Udział w wykładach | 30 | ||
Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach i in.) | |||
Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów i in.) | |||
Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów i in.) | |||
Przygotowanie do kolokwium/testu kontrolnego | |||
Przygotowanie eseju/pracy pisemnej | |||
Rozwiązywanie kazusów | 10 | ||
Zapoznanie się z symulacjami rozpraw | |||
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami | 18 | ||
Realizacja zadań projektowych | |||
Przygotowanie do egzaminu | 10 | ||
Egzamin | 2 | ||
Inne (poszukiwanie materiałów źródłowych, zapoznanie się z praktycznymi aspektami wykładanej materii poprzez wizyty studyjne w organach administracji publicznej) | 5 | ||
Razem: 75 (odpowiada ...3.......... pkt ECTS)** | |||
Wskaźniki ilościowe | Nakład pracy studenta związany z zajęciami: | Liczba godzin | Punkty ECTS |
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 50 | odpowiada ....2....... pkt ECTS*** | |
o charakterze praktycznym | 15 | odpowiada 0,5 pkt ECTS**** |
Data opracowania: | …21.04.2012 r.… dd.mm.rrrr | Koordynator przedmiotu: | Dr Krzysztof Teszner tytuł/stopień, imię i nazwisko |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: