Kontrola zachowań 260-SD3-1KZA
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina nauki : nauki społeczne
Rok studiów/semestr: rok I/sem. II
Wymagania wstępne: brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 5 godz. ćwiczeń.
Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia, konsultacje
Punkty ECTS: dla przedmiotu nie przewiduje się tej punktacji
Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach 5 godz. /przygotowanie do zajęć 10 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 5 godz., praca zaliczeniowa 20 godz. Razem: 40 godzin.
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godzin oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 20 godz.
W cyklu 2022:
W ramach zajęć studenci będą mieli możliwość wzbogacenia swojej wiedzy na temat mechanizmów rządzących samokontrolą, wskaźników niewystarczającej i niewłaściwej regulacji zachowania, znaczenia rozbieżności Ja w procesie samokontroli oraz typu regulacyjnego ukierunkowania, podstaw skutecznego kierowania sobą oraz wyznaczników wytrwałości w działaniu. |
W cyklu 2023:
W ramach zajęć studenci będą mieli możliwość wzbogacenia swojej wiedzy na temat mechanizmów rządzących samokontrolą, wskaźników niewystarczającej i niewłaściwej regulacji zachowania, znaczenia rozbieżności Ja w procesie samokontroli oraz typu regulacyjnego ukierunkowania, podstaw skutecznego kierowania sobą oraz wyznaczników wytrwałości w działaniu. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent:
- posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu nauk społecznych dotyczącą kontroli zachowań – _WG02;
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent:
- wykorzystując wiedzę z wiedzę z zakresu nauk społecznych dotyczącą kontroli zachowań identyfikować problemy badawcze dotyczące funkcjonowania jednostki i społeczeństwa – UW01;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent:
- potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności – KK02
Kryteria oceniania
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, zaliczenie pisemne w oparciu o treści omawiane na zajęciach oraz literaturę.
Literatura
Ariely, D. (2010). Zalety irracjonalności. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie.
Baumeister, R. F., Heatherton, T. F., Tice, D. M. (2000). Utrata kontroli. Jak i dlaczego tracimy zdolność samoregulacji. Warszawa: Państwowa Agencja rozwiązywania problemów Alkoholowych.
Bąk, W. (2017). Standardy Ja. Hierarchiczny model samowiedzy. Warszawa: Liberi Libri.
Gilovich, T., Ross. L. (2017). Najmądrzejszy w pokoju. Gdańsk: Smak Słowa.
Higgins, E., Roney, C.J.R., Crowe, E., Hymes, C. (1994). Ideal versus ought predilections for approach and avoidance distinct self-regulatory systems. Journal of Personality and Social Psychology, 66 (2), 276–286.
Łukaszewski, W., Marszal- Wisniewska M. (2006). Wytrwałość w działaniu. Wyznaczniki sytuacyjne i osobowościowe. Gdańsk: GWP.
Orellana-Damacela, L.E., Tindale, T.S., Suarez-Balcazar, Y. (2000). Decisional and behavioral procrastination: How they relate to self-discrepancies. Journal of Social Behavior and Personality, 15, 225–238.
Stillman, T. F., Baumeister, R. F., Vohs, K. D., Lambert, N. M., Fincham, F. D., Brewer, L. E. (2010). Personal philosophy and personnel achievement: Belief in free will predicts better job performance. Social Psychological and Personality Science, 1(1), 43-50.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: