Język obcy (ogólny lub specjalistyczny) 260-SDJ3-1JOS
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I rok studiów doktoranckich/semestr zimowy
Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godz. konwersatorium
Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty
Punkty ECTS: 1 pkt
Bilans nakładu pracy studenta:
uczestnictwo w konwersatoriach (15 godz.) – 1 pkt
konsultacje (10 godz.) – 2,4 pkt
przygotowanie do konwersatorium (20 godz.) – 1,2 pkt
ŁĄCZNIE godz. 45
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi
bezpośredniego udziału nauczyciela ( 25godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami
o charakterze praktycznym (20 godz.; 8,8 ECTS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok studiów doktoranckich/semestr zimowy Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godz. konwersatosium Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty Punkty ECTS: pkt Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w konwersatoriach (15 godz.) – pkt konsultacje (10 godz.) – 2,4 pkt przygotowanie do konwersatorium (20 godz.) – 1,2 pkt ŁĄCZNIE godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela ( godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym ( godz.; 8,8 ECTS) |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok studiów doktoranckich/semestr zimowy Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godz. konwersatosium Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty Punkty ECTS: pkt Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w konwersatoriach (15 godz.) – pkt konsultacje (10 godz.) – 2,4 pkt przygotowanie do konwersatorium (20 godz.) – 1,2 pkt ŁĄCZNIE godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela ( godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym ( godz.; 8,8 ECTS) |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie umiejętności doktorant potrafi:
posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym - UK01
planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze lub twórcze, także w międzynarodowym środowisku językoznawczym - SD_UO01
Kryteria oceniania
dyskusja, interpretacja tekstu
Sprawdzian pisemny
Literatura
Materiały autentyczne (abstrakty, artykuły z dziedziny językoznawstwa, rozdziały monografii).
Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, red. K. Polańskiego, Wrocław-Warszawa-Kraków 1999.
Linguo-cultural Competence and Motivation, eds D. Dobrovol’skij, A. Pamies Bertran, Baltmannsweiler 2011.
The Oxford Companion to the English Language, red. T. McArthur, Oxofrd 1996.
Yule, George, The Study of Language, Cambridge 2002.
W cyklu 2022:
Materiały autentyczne (abstrakty, artykuły z dziedziny językoznawstwa, rozdziały monografii). Materiały autentyczne (abstrakty, artykuły z dziedziny językoznawstwa, rozdziały monografii). Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, red. K. Polańskiego, Wrocław-Warszawa-Kraków 1999. Linguo-cultural Competence and Motivation, eds D. Dobrovol’skij, A. Pamies Bertran, Baltmannsweiler 2011. The Oxford Companion to the English Language, red. T. McArthur, Oxofrd 1996. Yule, George, The Study of Language, Cambridge 2002. |
W cyklu 2023:
Materiały autentyczne (abstrakty, artykuły z dziedziny językoznawstwa, rozdziały monografii). Materiały autentyczne (abstrakty, artykuły z dziedziny językoznawstwa, rozdziały monografii). Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, red. K. Polańskiego, Wrocław-Warszawa-Kraków 1999. Linguo-cultural Competence and Motivation, eds D. Dobrovol’skij, A. Pamies Bertran, Baltmannsweiler 2011. The Oxford Companion to the English Language, red. T. McArthur, Oxofrd 1996. Yule, George, The Study of Language, Cambridge 2002. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: