Seminarium doktoranckie 260-SDJ3-2SEM1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I-IV rok studiów doktoranckich/semestr zimowy i letni
Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 30 godz. zajęć seminaryjnych (łącznie 120 godz.)
Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty
Punkty ECTS: 22 pkt
Bilans nakładu pracy studenta:
uczestnictwo w seminariach (120 godz.) – 4,8 pkt
konsultacje (60 godz.) – 2,4 pkt
przygotowanie do seminarium (30 godz.) – 1,2 pkt
opracowywanie własnego materiału językowego (60 godz.) – 2,4 pkt
gromadzenie bibliografii (60 godz.) – 2,4 pkt
pisanie poszczególnych rozdziałów rozprawy (220 godz.) – 8,8 pkt
ŁĄCZNIE 550 godz.
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi
bezpośredniego udziału nauczyciela (120 godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami
o charakterze praktycznym (220 godz.; 8,8 ECTS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I-IV rok studiów doktoranckich/semestr zimowy i letni Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 30 godz. zajęć seminaryjnych (łącznie 120 godz.) Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty Punkty ECTS: 22 pkt Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w seminariach (120 godz.) – 4,8 pkt konsultacje (60 godz.) – 2,4 pkt przygotowanie do seminarium (30 godz.) – 1,2 pkt opracowywanie własnego materiału językowego (60 godz.) – 2,4 pkt gromadzenie bibliografii (60 godz.) – 2,4 pkt pisanie poszczególnych rozdziałów rozprawy (220 godz.) – 8,8 pkt ŁĄCZNIE 550 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (120 godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (220 godz.; 8,8 ECTS) |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I-IV rok studiów doktoranckich/semestr zimowy i letni Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 30 godz. zajęć seminaryjnych (łącznie 120 godz.) Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty Punkty ECTS: 22 pkt Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w seminariach (120 godz.) – 4,8 pkt konsultacje (60 godz.) – 2,4 pkt przygotowanie do seminarium (30 godz.) – 1,2 pkt opracowywanie własnego materiału językowego (60 godz.) – 2,4 pkt gromadzenie bibliografii (60 godz.) – 2,4 pkt pisanie poszczególnych rozdziałów rozprawy (220 godz.) – 8,8 pkt ŁĄCZNIE 550 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (120 godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (220 godz.; 8,8 ECTS) |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
SD_WG02, SD_WG04, SD_UW01, SD_UW02, SD_UW03, SD_UK03,
SD_UK04, SD_KK01, SD_KK02, SD_KK03, SD_KO01
Kryteria oceniania
zaliczenie na podstawie aktywności w czasie seminarium oraz przedłożonych do oceny fragmentów pracy i projektów badawczych
Literatura
1) Anusiewicz J., Konstrukcje analityczne we współczesnym języku polskim, Wrocław 1978.
2) Chlebda W., Elementy frazematyki: wprowadzenie do frazeologii nadawcy, Łask 2003.
3) Dziamska-Lenart G., O tematycznych słownikach frazeologicznych języka polskiego, [w:] Kształtowanie się wzorów i wzorców językowych, red. A. Piotrowicz, K. Skibski, M. Szczyszek, Poznań 2009, s. 188–197.
4) Jędrzejko E. (red.), Słownik polskich zwrotów werbo-nominalnych: zeszyt próbny, Warszawa 1998.
5) Lewicki A. M., Wprowadzenie do frazeologii syntaktycznej: teoria zwrotu frazeologicznego, Katowice 1976.
6) Matusek B., Rozwój kompetencji językowych dzieci od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika” 8/ 2013, s. 25-30.
7) Müldner-Nieckowski P., Frazeologia poszerzona. Studium leksykograficzne, Warszawa 2007.
8) Targońska J., Kompetencja kolokacyjna – niedostatecznie rozpoznany komponent kompetencji leksykalnej, https://www.researchgate.net/publication/340414710_KOMPETENCJA_KOLOKACYJNA_-NIEDOSTATECZNIE_ROZPOZNANY_KOMPONENT_KOMPETENCJI_LEKSYKALNEJ.
9) Wieczór E., Proces nabywania przez dzieci kompetencji językowych i komunikacyjnych, „Studia Dydaktyczne” 26/2014, s. 341-359.
10) Żmigrodzki P., Właściwości składniowe analitycznych konstrukcji werbo-
-nominalnych w języku polskim, Katowice 2000.
W cyklu 2022:
1) Anusiewicz J., Konstrukcje analityczne we współczesnym języku polskim, Wrocław 1978. |
W cyklu 2023:
1) Anusiewicz J., Konstrukcje analityczne we współczesnym języku polskim, Wrocław 1978. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: