Seminarium doktoranckie 260-SDJ3-4SEM1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I-IV rok studiów doktoranckich/semestr zimowy i letni
Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 30 godz. zajęć seminaryjnych (łącznie 120 godz.)
Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty
Punkty ECTS: 22 pkt
Bilans nakładu pracy studenta:
uczestnictwo w seminariach (120 godz.) – 4,8 pkt
konsultacje (60 godz.) – 2,4 pkt
przygotowanie do seminarium (30 godz.) – 1,2 pkt
opracowywanie własnego materiału językowego (60 godz.) – 2,4 pkt
gromadzenie bibliografii (60 godz.) – 2,4 pkt
pisanie poszczególnych rozdziałów rozprawy (220 godz.) – 8,8 pkt
ŁĄCZNIE 550 godz.
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi
bezpośredniego udziału nauczyciela (120 godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami
o charakterze praktycznym (220 godz.; 8,8 ECTS)
W cyklu 2022:
Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze |
W cyklu 2023:
Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
SD_WG02, SD_WG04, SD_UW01, SD_UW02,
SD_UW03, SD_UK03, SD_UK04, SD_KK01,
SD_KK02, SD_KK03, SD_KO01
Kryteria oceniania
ocena fragmentów pracy i projektów badawczych
Literatura
Dobrovol’skij D., Piirainen E., Figurative Language: Cross-cultural and Cross-linguistic Perspective, Amsterdam 2005.
Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, red. K. Polańskiego, Wrocław-Warszawa-Kraków 1999.
Grzegorczykowa Renata, Wstęp do językoznawstwa, Warszawa 2007.
Lachur Czesław, Zarys językoznawstwa ogólnego, Warszawa 2004.
Lyons John, Wstęp do językoznawstwa, Warszawa 1976.
Łuczyński Edward, Maćkiewicz Jolanta, Językoznawstwo ogólne, Gdańsk 2002.
Ostrowska U., Krytyczna Analiza Dyskursu (KAD). Z perspektywy badań pedagogicznych, [in:] Pedagogika ogólna. Dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym, red. T. Hejnicka– Bezwińska, Bydgoszcz 2011, s. 113- 127.
Phraseology. Theory, Analysis, and Applications, ed. A. P. Cowie, Oxford-New York 2001.
Steciąg M., Dyskurs ekologiczny w debacie publicznej, Zielona Góra 2012.
The Oxford Companion to the English Language, red. T. McArthur, Oxofrd 1996.
Van Dijk T. A., Badania nad dyskursem, [w:] Dyskurs jako struktura i proces, red. T. A. Van Dijk, Warszawa 2001.
Van Dijk T. A., Principles of Critical Discourse Analysis, “Discourse & Society” 1993, vol. 4(2), s. 249-283.
Wodak R., Critical Discourse Analysis, New York 2012.
Wodak R., Dyskurs populistyczny: retoryka wykluczenia a gatunki języka pisanego, tłum.J. Wawrzyniak, A. Wójcicki [w:] Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, red. A. Duszak, N. Fairclough, Kraków 2008.
Wray A., Formulaic Language: Pushing the Boundaries, Oxford 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: