Język obcy w badaniach pedagogicznych 270-PES3-2JOBPE
Profil studiów: ogólnoakademickie
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu:obowiązkowy
Poziom kształcenia: studia doktoranckie
Język przedmiotu: angielski
Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina: nauki społeczne / Dyscyplina: nauki pedagogiczne
Rok studiów / semestr studiów: 1,2,3 rok / 2,4,6 semestr
Wymagania wstępne:doktorant powinien posiadać wiedzę i umiejętności językowe umożliwiające podjęcie konwersatorium na poziomie
językowym B2
(średniozaawansowany wyższy)
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia: 15h, konwersatorium
Metody dydaktyczne: konwersatorium, konsultacje
Punkty ECTS
Bilans
nakładu pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału prowadzącego: 15 godz,nakład pracy
studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 45 godz
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu seminarium doktorant potrafi:
P8S_UK komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w między narodowym środowisku
naukowym : obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, zaliczenie pisemne/ustne.
P8S_UK uczestniczyć w dyskursie naukowym :
obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, zaliczenie pisemne/ustne.
P8S_UK posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym
uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
: obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, zaliczenie pisemne/ustne.
SDNS_UK01 sprawnie komunikować się w używając adekwatnej terminologii z zakresu nauk społecznych oraz przygotować i
zaprezentować publicznie wyniki swoich badań naukowych:
obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, zaliczenie pisemne/ustne.
SDNS_UK02 przygotować oraz zaprezentować publicznie wyniki swoich badań, w tym w formie utrwalonej : obserwacja ciągła podczas
zajęć, praca w grupach, zaliczenie pisemne/ustne.
SDNS_UK03 dobierać argumenty, dane statystyczne, idee/koncepcje ze światowego dorobku nauk społecznych, aby zaprezentować
wybrane obszary badawcze. Potrafi uczestniczyć w dyskusji nad wybranymi problemami współczesnego świata zarówno ze specjalistami,
jak i innymi rozmówcami : obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, zaliczenie pisemne/ustne.
SDNS_UK 05 Posługiwać się językiem obcym w stopniu umożliwiającym prowadzenie badan na bazie literatury światowej oraz
prezentowanie wyników badań naukowych w języku obcym
: obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, zaliczenie pisemne/ustne.
Kryteria oceniania
Konwersatorium prowadzone jest w formie praktycznych ćwiczeń rozwijających sprawności czytania, mówienia i znajomości słownictwa
fachowego.
Zajęcia prowadzone są w formie stacjonarnej w sali .
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę.
Doktorant będzie otrzymywał oceny za:
- opracowanie ćwiczeń słownikowych
- przygotowanie i omówienie tekstów akademickich
- przygotowanie streszczenia ustnego pracy doktorskiej
- wygłoszenie prezentacji z dziedziny specjalizacji doktoranta
- napisanie testu ze słownictwa
Ocena końcowa jest sumą ocen cząstkowych.
Na ocenę końcową wpływać będzie aktywność doktoranta na zajęciach.
Brak przygotowania do zajęć oraz brak aktywności na zajęciach spowoduje niezaliczenie przedmiotu.
Dopuszczona jest jedna nieobecność. Zaliczenie nieobecności oznacza konieczność przygotowania tłumaczenia wybranego artykułu
naukowego z języka angielskiego na język polski.
Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej niż 2 godz. nieobecności na
zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta (z jakiejkolwiek przyczyny) więcej niż 2 godz. ćwiczeń, jest on zobowiązany do
odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach.
Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Literatura
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland.
Cambridge Academic English, M.Hewings, C. Thaine (cambridge 2012)
Oxford EAP –a Course in English for Academic Purposes,
E.de Chazal, S. McCarter (Oxford,2016)
English for Presentations M. Grussendorf, Oxford
Internetowe serwisy prasy naukowej i popularnonaukowej, np.:
www.gurdian.co.uk, www.sciencedaily.com , study.com, science.about; www.sfi.ie; https://time.com/
https://www.independent.co.uk/
Kanały edukacyjne
www.ed.ted.com
onestopenglish
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: