Przedsiębiorczość innowacyjna 310-CS1-2PRI
1. Przedsiębiorczość na świecie na przełomie XX i XXI wieku a przedsiębiorczość w Polsce.
2. Własny biznes, jako opcja dynamiczny kariery zawodowej – determinanty sukcesu.
3. Wykorzystanie potencjału Internetu - cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć.
4. Źródła finansowania - "stanie na własnych nogach", środki własne, kredyt bankowy, fundusze pożyczkowe. Środki na rozwój z funduszy strukturalnych UE.
5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia oraz omówienie systemu finansowo-księgowego.
6. Zespół założycielski, kultura organizacyjna firmy na starcie - optymalna struktura zespołów założycielskich. Standardy etyczne w nowej firmie.
7. Jak zaistnieć na rynku? – zdobywanie pierwszych klientów, nawiązanie podstawowych kontaktów biznesowych.
8. Od pomysłu do wstępnej koncepcji biznesu - zawartość i metody opracowania.
9. Co to jest „Projektowanie Uniwersalne” i jaki może mieć wpływ na planowanie i prowadzenie działalności biznesowej.
10. Podstawowe zasady przygotowywania koncepcji biznesowych oraz biznes planu z wykorzystaniem zasad projektowania uniwersalnego.
profil studiów: ogólnoakademicki
forma studiów: stacjonarne
rodzaj przedmiotu: humanizujący
dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne
rok studiów/semestr: I stopień, II rok, III semestr
liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład (10 godz.), konserwatorium (10 godz.)
metody dydaktyczne: warsztaty grupowe, wywiady, ćwiczenia
punkty ECTS: 2
bilans nakładu pracy studenta:
Wskaźniki ilościowe: (Godziny/ECTS)
Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : (50,0 / 2,0)
1) wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: (33,8 / 1,4)
2) o charakterze praktycznym: (35,0 / 1,4)
Bilans nakładu pracy studenta:
Ogólny nakład pracy studenta: (50,0 / 2,0)
udział w wykładach: (15,0 / 0,6)
udział w zajęciach poza wykładowych: (15,0 / 0,6)
przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta): (16,3 / 0,7)
udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminach: (3,8 / 0,2)
W cyklu 2022:
1. Przedsiębiorczość na świecie na przełomie XX i XXI wieku a przedsiębiorczość w Polsce. |
W cyklu 2023:
1. Przedsiębiorczość na świecie na przełomie XX i XXI wieku a przedsiębiorczość w Polsce. |
W cyklu 2024:
1. Przedsiębiorczość na świecie na przełomie XX i XXI wieku a przedsiębiorczość w Polsce. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Interpretuje aspekty prawne i etyczne związane z ochroną własności intelektualnej, przemysłowej i prawa autorskiego, potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej. K_W14
2. Przytacza ogólne zasady tworzenia i rozwoju formy indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu chemii. K_W15
3. Uczy się samodzielnie wybranych zagadnień. K_U08
4. Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy. K_K08
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: wykład, (10 godz.), konserwatorium (10 godz.) w ramach konserwatorium warsztaty grupowe,dyskusja, tworzenie grup problemowych, prezentacje multimedialne, projekcje video, burza mózgów - zgodne z koncepcją projektowania uniwersalnego w edukacji.
Forma zaliczenia przedmiotu:
- Zaliczenie na podstawie obecności na wykładach oraz wyniku pisemnego testu końcowego (min 60% prawidłowych odpowiedzi) oraz/lub opracowania wstępnej koncepcji biznesu.
- Dopuszcza się elastyczne formy prowadzenia egzaminu zgodnie z zasadą elastyczności i tolerancji błędów ale dopiero po uzyskaniu opinii rzecznika do spraw osób niepełnosprawnych.
Literatura
1. Przedmiot realizowany jest z wykorzystaniem platformy e-learningowej Sieci Edukacyjnej Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej która zawiera materiały filmowe oraz pliki z literaturą podstawową i uzupełniającą. www.seipa.edu.pl; www.cieslik.edu.pl
2. J. Cieślik, „Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes” Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Wyd. 2, 2008. ISBN 978-83-61408-61-1
3. Błaszak, Maciej, and Łukasz Przybylski. Rzeczy są dla ludzi: niepełnosprawność i idea uniwersalnego projektowania. Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2010.
4. Ewa Kuryłowicz, Projektowanie uniwersalne, Udostępnianie otoczenia osobom niepełnosprawnych, Rok wydania: 1996 Wydawnictwo: Centrum Badawczo Rozwojowe TIN: T01497600
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: