Metodyka nauczania chemii 310-CS2-1PDWI-10a
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: studia stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina nauki: chemia
Rok studiów/semestr: I rok II stopnia/ semestr 1
Wykład: 30 godz. – semestr 1
Metody dydaktyczne: wykładowa, dyskusja, pogadanka, prezentacje multimedialne
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Ogólny nakład pracy studenta 50 godz 2 ECTS
Wykłady 30 godz. 1.2 ECTS
Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów 16.3 godz. 0.7 ECTS
Zaliczenie/egzamin/konsultacje 3.8 godz. 0.9 ECTS
Wskaźniki ilościowe:
Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami 50 godz. 2.0 ECTS
1) wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 33.8 godz. 1.4 ECTS
2) o charakterze praktycznym 20 godz. 0.8 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student zna metodologiczne podstawy dydaktyki chemii i rozumie ich źródła oraz zastosowania w ich obrębie
2. ma ogólną wiedzę na temat podziału, celów i zasad potrzebnych w nauczaniu chemii oraz zna wybrane formy organizacyjne w nauczaniu chemii
3. potrafi ocenić przydatność typowych metod i dobrych praktyk do realizacji zadań potrzebnych w nauczaniu chemii
4. potrafi napisać konspekt na określony temat
5. posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów dotyczących zajęć pozalekcyjnych uczniów, środków i narzędzi dydaktycznych potrzebnych przy prowadzeniu lekcji w szkole
Kryteria oceniania
wykładowa, pogadanka, dyskusja, prezentacje multimedialne
Dopuszczenie do zaliczenia – obecność na zajęciach minimum w 80%, wykonanie i przedstawienie prezentacji na określony temat
Literatura
1. Burewicz A., Gulińska H „Dydaktyka chemii., Wyd. Nauk. UAM, Poznań
2002
2. Galska-Krajewska A, Pazdro K. M., „Dydaktyka chemii”, PWN, Warszawa
1990.
3. Hebron J. D. „Lekcja chemii”, PWN, Warszawa 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: