Metodyka nauczania chemii w szkole podstawowej 310-CS2-1PDWI-10b
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: studia stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina nauki: chemia
Rok studiów/semestr: I rok II stopnia/ semestr 1
Laboratorium: 30 godz.
Metody dydaktyczne: pogadanka, laboratoryjna, problemowa
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Ogólny nakład pracy studenta 50 godz 2 ECTS
Zajęcia pozawykładowe 30 godz. 1.2 ECTS
Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów 16.3 godz. 0.7 ECTS
Zaliczenie/egzamin/konsultacje 3.8 godz. 0.9 ECTS
Wskaźniki ilościowe:
Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami 50 godz. 2.0 ECTS
1) wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 33.8 godz. 1.4 ECTS
2) o charakterze praktycznym 50 godz. 2 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
2. Potrafi zaplanować i wykonywać proste eksperymenty chemiczne
3. Potrafi napisać kartę pracy ucznia z lekcji chemii na określony temat oraz sporządzić sprawozdania z przeprowadzonych eksperymentów
4. Potrafi pracować w zespole
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych – obecność na zajęciach obowiązkowa, wykonanie wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, złożenie kart pracy ucznia lub sprawozdań z przeprowadzonych zajęć.
Formy pomiaru/oceny pracy studenta z laboratorium:
• ćwiczenia laboratoryjne
• karty pracy ucznia (lub sprawozdania)
Literatura
1. Obowiązujące podręczniki i zbiory zadań do szkoły podstawowej.
2. „Chemia w szkole” - czasopismo
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: