Techniki obrazowania w kryminalistyce 310-KS2-1TOB
Podczas zajęć studenci zostaną zapoznani z najbardziej powszechnymi metodami obrazowania używanymi podczas badania śladów. Omówione zostaną konkretne przykłady wykorzystania nie tylko każdego typu mikroskopu w określonych przypadkach, ale również innych metod służących to generowania obrazów.
W cyklu 2022:
Podczas zajęć studenci zostaną zapoznani z najbardziej powszechnymi metodami obrazowania używanymi podczas badania śladów. Omówione zostaną konkretne przykłady wykorzystania każdego typu mikroskopu w określonych przypadkach. Wskazane zostaną możliwe modyfikacje umożliwiające specyficzne analizy w identyfikacji śladów. |
W cyklu 2023:
Podczas zajęć studenci zostaną zapoznani z najbardziej powszechnymi metodami obrazowania używanymi podczas badania śladów. Omówione zostaną konkretne przykłady wykorzystania każdego typu mikroskopu w określonych przypadkach. Wskazane zostaną możliwe modyfikacje umożliwiające specyficzne analizy w identyfikacji śladów. |
W cyklu 2024:
Podczas zajęć studenci zostaną zapoznani z najbardziej powszechnymi metodami obrazowania używanymi podczas badania śladów. Omówione zostaną konkretne przykłady wykorzystania każdego typu mikroskopu w określonych przypadkach. Wskazane zostaną możliwe modyfikacje umożliwiające specyficzne analizy w identyfikacji śladów. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG12 - wyjaśnia podstawy budowy i działania aparatury naukowo-badawczej
KA6_UW5 - pisemnie przygotowuje dobrze udokumentowane opracowanie wybranych problemów chemicznych
KA6_KR2 - rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w języku polskim i obcym
Kryteria oceniania
Przygotowanie prezentacji na wybrany temat - seminarium lub egzamin pisemny. Czynny udział w dyskusji podczas zajęć, dyskusje grupowe, tworzenie grup problemowych, prezentacje multimedialne, projekcje video, burza mózgów - zgodne z koncepcją projektowania uniwersalnego w
edukacji.
Dopuszcza się elastyczne formy prowadzenia egzaminu zgodnie z zasadą elastyczności i tolerancji błędów, jeżeli zostanie spełniony następujący warunek - uzyskanie przez studenta opinii rzecznika ds. osób ze szczególnymi potrzebami.
Literatura
Litwin J. Podstawy technik Mikroskopowych, Wydawnictwo UJ, Kraków 2011
Pluta M. "Mikroskopia optyczna" PWN Warszawa 1982
Appel L. "Mikroskop. Budowa i użytkowanie" Kosmos 2013 t.62 nr2
Goldstein J. et al. Scanning electron microscopyy and microanalysis", Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York 2003
Bogdan Pruszyński, Cieszanowski Andrzej, Radiologia. Diagnostyka obrazowa
Błaszak, Maciej, and Łukasz Przybylski, Rzeczy są dla ludzi. Niepełnosprawność i idea uniwersalnego projektowania, Wydawnictwo
Naukowe Scholar, 2010.
W cyklu 2022:
Litwin J. Podstawy technik Mikroskopowych, Wydawnictwo UJ, Kraków 2011 |
W cyklu 2023:
Litwin J. Podstawy technik Mikroskopowych, Wydawnictwo UJ, Kraków 2011 |
W cyklu 2024:
Litwin J. Podstawy technik Mikroskopowych, Wydawnictwo UJ, Kraków 2011 |
Uwagi
W cyklu 2022:
W ramach zajęć będą wykorzystane zasady zgodne z koncepcją projektowania uniwersalnego w edukacji, czyli warsztaty grupowe, dyskusja, tworzenie |
W cyklu 2023:
W ramach zajęć będą wykorzystane zasady zgodne z koncepcją projektowania uniwersalnego w edukacji, czyli warsztaty grupowe, dyskusja, tworzenie |
W cyklu 2024:
W ramach zajęć będą wykorzystane zasady zgodne z koncepcją projektowania uniwersalnego w edukacji, czyli warsztaty grupowe, dyskusja, tworzenie |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: