Metody badania rynku 330-EN1-2AMBR
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: moduł: 5.1 przedmioty specjalizacyjne – Analiza rynku i doradztwo inwestycyjne
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina ekonomia i finanse
Rok studiów/semestr: pierwszy stopień, 2 rok, 3 semestr
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 15 godz., ćwiczenia 30 godz.
Metody dydaktyczne:
– wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań
– ćwiczenia: praca metodą projektu, case studies, dyskusja, praca w grupach
Punkty ECTS: 4,0
Bilans nakładu pracy studenta:
– udział w wykładach – 9h
– udział w ćwiczeniach – 18h
– udział w konsultacjach – 6h
– przygotowanie projektu – 12h
– przygotowanie do kolokwium – 5h
– studiowanie literatury – 38h
– przygotowanie do egzaminu końcowego – 10h
– egzamin – 2h
RAZEM: 100h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 h = 1,4 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, student zna i rozumie:
2AMBR_W01 w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu analizy rynku, rządzące nimi prawidłowości oraz metody badań rynku z uwzględnieniem uwarunkowań demograficznych, geograficznych, przestrzennych i finansowych (KP6_WG6)
UMIEJĘTNOŚCI, student potrafi:
2AMBR_U01 wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu analizy rynku, analizować i interpretować przyczyny i przebieg zmian rynkowych w ujęciu historycznym, demograficznym i geograficznym (KP6_UW1)
2AMBR_U02 wykorzystywać posiadaną umiejętność obserwacji, rozumienia i analizowania zjawisk oraz procesów rynkowych do dokonywania oceny, krytycznej analizy, rozwiązywania złożonych problemów przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi analizy rynku (KP6_UW5)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, student jest gotów do:
2AMBR_K01 uznawania znaczenia wiedzy z zakresu dyscypliny naukowej ekonomia i finanse w w analizie konkretnych studiów przypadku oraz korzystania z eksperckich analiz rynkowych (KP6_KK2)
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na postawie wyników prac projektowych i kolokwium. Kolokwium uznaje się za zaliczone, po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji.
Wykład: pisemny egzamin końcowy na ocenę (pytania zamknięte i otwarte). Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie 51% prawidłowych odpowiedzi na pytania egzaminacyjne. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń.
Literatura
LITERATURA PODSTAWOWA
Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011.
Kaczmarek M., Olejnik I., Springer A., Badania jakościowe. Metody i zastosowania, CeDeWu , Warszawa 2013.
Lubiński M., Analiza koniunktury i badanie rynków, Elipsa, Warszawa 2004.
Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, PWN, Warszawa 2016.
Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2008.
Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
Schroeder J., Bartosik- Purgot M., Mruk H., Międzynarodowe badania marketingowe, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2013.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
Churchill G. A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002.
Glinka B., Czakon W., Podstawy badań jakościowych, PWE, Warszawa 2021
Kaden,R. J., Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008.
Kędzior Z. (red.), Badania rynku. Metody zastosowania, PWE, Warszawa 2005.
Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: