Zarządzanie strategiczne 330-EN2-2XZST
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Przedmiot obowiązkowy
Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów: 2, 2 stopień, semestr: 4
wykład: 9 godz.
ćwiczenia 9 godz.
Metody dydaktyczne: wykłady, konsultacje, praca nad wystąpieniem, dyskusje w grupach problemowych, zajęcia w formie rozwiązywania studiów przypadku.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach 9x1h = 9h
udział w ćwiczeniach 9x1h = 9h
studiowanie literatury = 16h
udział w konsultacjach 6x1h = 6h
przygotowanie do ćwiczeń i wykładów = 12h
przygotowanie do egzaminu = 22h
udział w egzaminie = 2h
przygotowanie do kolokwium = 8h
realizacja zadań projektowych = 15h
zaliczenie przedmiotu: 2 h
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 26 godzin, 1,0 ECTS
nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 43 godziny, 1,7 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_WG1 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu kluczowe zagadnienia, teorie z zakresu zarządzania strategicznego
KP7_WG4 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę więzi społeczno-ekonomicznych w kontekście bieżącym i prognostycznym
KP7_WG6 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu normy i reguły (m.in.: prawne, menedżerskie, etyczne) organizujące struktury i instytucje ekonomiczne w tym rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródło i zmiany ze szczególnym zarządzania kapitałem ludzkim
KP7_WG7 absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę procesu zmiany podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur ekonomicznych w kontekście bieżącym i prognostycznym
KP7_UW2 absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do analizy przyczyn i przebiegu procesów, zjawisk gospodarczych oraz formułowania i rozwiązywania złożonych problemów strategicznych
KP7_UW5 absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego do oceny, krytycznej analizy, syntezy konkretnych problemów z uwzględnieniem kontekstu prognostycznego
KP7_UO2 absolwent potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w celu rozwiązywania konkretnych problemów z zakresu zarządzania, w tym posługując się wybranymi normami i regułami
KP7_UU1 absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez cale życie identyfikując stan swojej wiedzy z zakresu zarządzania
KP7_KK1 absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu zarządzania przez pryzmat dynamiki procesów rynkowych i społecznych
KP7_KK2 absolwent jest gotów do pracy w grupie, przyjmując w niej różne role, w tym przywódcze w zakresie wspólnego planowania i organizowania pracy w takich obszarach jak m.in. analiza strategiczna, prognozowanie i planowanie strategiczne
KP7_KO2 absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy wykazując się kreatywnością, innowacyjnością i przedsiębiorczością w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej
KP7_KR1 absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli menedżerskiej, przy zachowaniu zasad etyki zawodowej
Kryteria oceniania
Wykład:
Egzamin w formie testu: 8-9 pkt – dst; 10 pkt – dst+, 11-12 pkt – db; 13 pkt – db+; 14-15 pkt – bdb
Ćwiczenia:
Suma punktów uzyskanych z z realizacji studiów przypadku z zakresu analizy strategicznej i zarządzania strategicznego. Końcowa ocena:
procentowy przedział punktów możliwych do zdobycia - 60-68% - dst; 69-76% - dst+; 77-84%-db; 85-92%-db+; 93-100% -bdb.
Literatura
Literatura podstawowa:
Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015
Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003.
Literatura uzupełniająca:
E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022
M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019
W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018
K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: