Strategia rozwoju przedsiębiorstw 330-ES1-2XSRP
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne
Rok studiów: 2 semestr: 3 (I St.)
Wymagania wstępne: organizacja i zarządzanie
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 w
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,
- studia przypadku
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta :
- wykład 15 godz.
- studiowanie literatury - 3 godz.
- udział w konsultacjach - 5 godz.
- przygotowanie do zaliczenia - 4 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 25
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 20; punkty ECTS 0,8
2. o charakterze praktycznym - liczba godzin 5; punkty ECTS 0,2
W cyklu 2022:
Profil studiów: Ogólnoakademicki Punkty ECTS: 1 |
W cyklu 2023:
Profil studiów: Ogólnoakademicki Punkty ECTS: 1 |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
XSRP_W01 Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania strategicznego, z uwzględnieniem uwarunkowań demograficznych, geograficznych, przestrzennych i finansowych (KP6_WG6)
XSRP_W02 zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy o zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstw, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach przeobrażeń strategicznych (KP6_WG7)
XSRP_U01Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu strategii organizacji do stosowania wybranych narzędzi analizy strategicznej (KP6_UU2 )
Efekty
weryfikowane za pomocą udziału w dyskusji podczas wykładów i zaliczenia pisemnego
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne w formie stacjonarnej, warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do zdobycia.
Literatura
Literatura podstawowa:
Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa, 2015
Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa 2003.
Literatura uzupełniająca:
E. Bukłaha, Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyn Wydawnicza SGH, Warszawa 2022
2. Fred R. David, Forest R. David., Strategic management : concepts : a competitive advantage approach, Boston, Pearson, 2015.
M. Sajdak, Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań 2019
W. Nasierowski, Formułowanie strategii przedsiębiorstwa. Klasyka, Difin, Warszawa 2018
K. Obłój, Praktyka strategii firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2017
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: