Technologia informacyjna II 330-ES2-1TEI2
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Moduł I Przedmioty podstawowe
Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk społecznych
Dyscyplina: ekonomia i finanse
Rok studiów/semestr: I rok/ semestr I
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 15 godz.
Metody dydaktyczne:
Ćwiczenia: rozwiązywanie zadań praktycznych z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego, praca samodzielna
Punkty ECTS 2 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta:
- ćwiczenia 15 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń 5 godzin.
- realizacja zadań projektowych 15 godzin.
- studiowanie literatury 4 godzin.
- przygotowanie do zaliczenia 5 godzin.
- udział w konsultacjach 6 godziny.
Łączny nakład pracy studenta w godz.: 50h
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: Liczba godzin 21h. Punkty ECTS: 0,84 ECTS
- o charakterze praktycznym: Liczba godzin 30h. Punkty ECTS: 1,2 ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Metody dydaktyczne: Punkty ECTS 2 pkt. Bilans nakładu pracy studenta: Wskaźniki ilościowe |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1TEI2_W01 Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody i narzędzia wykorzystywane w programach komputerowych i przydatne do pozyskiwania danych wykorzystywanych do opisu, analizy oraz prezentacji poszczególnych obszarów działalności gospodarczej. KP7_WG5
1TEI2_W02 Student zna i rozumie potrzebę rozwoju cyfrowego i związaną z nim ochronę praw człowieka w Internecie, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii etycznych postrzeganych jako kluczowe w rozwoju nowych technologii. KP7_WK1
UMIEJĘTNOŚCI
1TEI2_U01 Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego do analizy przyczyn i przebiegu zdarzeń gospodarczych. KP7_UW2
1TEI2_U02 Student potrafi przy pomocy odpowiedniego oprogramowania komputerowego analizować, prognozować i racjonalnie oceniać złożone sytuacje ekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi informacyjnych. KP7_UW4
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1TEI2_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści w celu samodzielnego uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności dotyczących wykorzystania różnych technik informacyjnych. KP7_KK5
Kryteria oceniania
Ogólne warunki określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu w
Białymstoku z dnia 7 grudnia 2022 r.).
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest osiągniecie założonych efektów uczenia się. Formy przewidziane do ich weryfikacji, to:
- kolokwium pisemne przy wykorzystaniu odpowiedniego oprogramowania komputerowego: zaliczenie kolokwium od minimum 51%
- praca projektowa
Podstawą dopuszczenia do zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach:
- dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność na ćwiczeniach (2 godz. dydaktyczne); nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach;
- więcej niż 50% nieusprawiedliwionych i nieodrobionych nieobecności na ćwiczeniach kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. P. Rudnicka, Gotowość wobec technologii, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2021
2. M. Pańkowska (eds.), Economics and management in information technology context, Katowice, Publishing House of the University of
Economics, 2017
3. M. Alexander, D. Kusleika, Excel 2016 PL. Programowanie w VBA. Vademecum Walkenbacha, Helion 2016.
4. J. Lambert, S. Lambert, Microsoft Word 2016 Step by Step, Microsoft Press, 2015.
5. J. Walkenbach, Excel 2016 PL. Biblia, Helion, Gliwice 2016.
6. https://support.microsoft.com/
Literatura uzupełniająca:
1. Siemieniuk N., Michalczuk G. (red.), Technologie informacyjne w zarządzaniu organizacjami, Wydawnictwa UwB, Białystok 2012
2. S. Freund, J. Starks, E. Schmieder, Shelly Cashman Series (R) Microsoft (R) Office 365 & Excel 2016: Comprehensive, Cengage Learning, Inc, 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: