Etyka w biznesie 330-ES2-2EBI
Profil studiów Ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne,
Rodzaj przedmiotu– przedmiot humanizujący
Rok studiów /semestr II rok studiów drugiego stopnia, semestr II
Wymagania wstępne - Brak wymagań wstępnych
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin wykładu
Metody dydaktyczne - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu.
Punkty ECTS - 2 pkt
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach – 15 godz.
Konsultacje –2 godz.
Przygotowanie do zaliczenia – 33 godz.
Łączny nakład pracy studenta: 50 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 17 godz.-0,68 ECTS
niewymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 33 godz. - 1,32
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
EBI_W01 Zna i rozumie w pogłębionym stopniu normy i reguły etyczne regulujące działalność gospodarczą (KP7_WG6)
EBI_W02 Zna i rozumie w pogłębionym stopniu źródła, zmiany oraz sposób oddziaływania norm etycznych w działalności gospodarczej (KP7_WG6)
EBI_W03 Zna i rozumie fundamentalne dylematy etyczne współczesnego człowieka prowadzącego działalność gospodarczą (KP7_WK1)
EBI_K01 Jest gotów do inicjowania i uczestniczenia w opracowywaniu projektów społecznych w zakresie rozwiązywania dylematów etycznych (KP7_K01)
EBI_K02 jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z zachowaniem i przestrzeganiem zasad etyki zawodowej (KP7_KR1)
Kryteria oceniania
Zaliczenie w formie pisemnej. Na zaliczenie należy zdobyć minimum 51% punktów możliwych do zdobycia.
Ogólne warunki określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 7 grudnia 2022 r.).
Literatura
Literatura podstawowa:
1. K..Kietliński, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005
2. K. Blanchard, N. W. Peale, Etyka biznesu, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2010
Uzupełniająca:
1. T.Oleksyn, Kultura i etyka zarządzania, Difin, Warszawa 2021
2. C.Johnson, R.Lusch, D.Schmidtz, Społeczeństwo handlowe. Wprowadzenie do etyki i ekonomii, Freedom Publishing, Wrocław 2021
3. Biznes, etyka, odpowiedzialność, pod red. W.Gasparski, A.Lewicka-Strzałecka, PWN, Warszawa 2012.
4. M.Klocker, M.Tworuschka, U.Tworuschka, Etyka wielkich religii, Wyd. Verbium, Warszawa 2009
5.R.Buchholz, Restructuring capitalism -materialism and spiritualisc in business, Routledge Taylor & Francis Group, New York, London 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: