Marketing międzynarodowy 330-MS1-3MMI
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy
Rok studiów/semestr: pierwszy stopień, 3 rok, 1 semestr
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin
Metody dydaktyczne:
- wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań
- ćwiczenia: rozwiązywanie kazusów, dyskusja w grupie. Zajęcia z wykorzystaniem prezentacji w Power Point oraz metod szybkiego uczenia się (metoda powtórzeń)
Punkty ECTS: 7,0
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 h
- przygotowanie się do wykładu: 10 h
- przygotowanie do egzaminu końcowego: 19 h
- egzamin końcowy: 2 h
- udział w ćwiczeniach: 30 h
- przygotowanie do ćwiczeń: 40 h
- przygotowanie do kolokwium: 40 h
- przygotowanie wystąpień publicznych (prezentacji wyników prac grupowych): 10 h
- udział w konsultacjach: 9 h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 56 h = 2,2 ECTS
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
3MMI_W01 Zna w zaawansowanym stopniu zależności występujące pomiędzy podmiotami biorącymi udział w transakcjach międzynarodowych, ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi marketingu mix. KP6_WG2
3MMI_W02 Ma wiedzę na temat roli i odpowiedzialności menedżera marketingu we współpracy międzynarodowej potrafiącego uwzględniać różnice w otoczeniu zewnętrznym i uwarunkowaniach kulturowych dla wyboru preferowanych sposobów wchodzenia i funkcjonowania na rynkach zagranicznych. KP6_WK3
UMIEJĘTNOŚCI
3MMI_U01 Potrafi prawidłowo wykorzystywać zdobytą wiedzę oraz analizować i wskazywać różnice w istniejących warunkach podejmowania działalności gospodarczej i marketingowej na rynkach w różnych krajach. KP6_UO2
3MMI_U02 Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się w zakresie doboru właściwych narzędzi marketingowych KP6_UU1
3MMI_U03 potrafi przewidywać kształtowanie się trendów na światowych rynkach oraz realizować własne uczenie się przez całe życie w zakresie marketingu, w tym do budowania strategii wchodzenia i funkcjonowania na rynkach zagranicznych KP6_UU2
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
3MMI_K01 jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z oceną warunków istniejących w otoczeniu na konkretnym rynku zagranicznym. KP6_KR1
Kryteria oceniania
- wykład: egzamin w formie pisemnej – 4 pytania opisowe oceniane 0-5 punktów każde, egzamin uznaje się za zaliczony po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń.
- ćwiczenia: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyniku z kolokwium oraz efektu pracy grupowej. Kolokwium uznaje się za zaliczone, po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Ocena końcowa: 60% wynik z kolokwium 40% praca grupowa. Warunkiem uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze). Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit (max. 2) powinny być zaliczane na konsultacjach.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
2. Wiktor J. W., Żbikowska A. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
3. W.Grzegorczyk, W. Krawiec, Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: etapy i formy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
4.A. Hauke-Lopes, M. Ratajczak-Mrozek, M. Soniewicki, M. Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw : studia przypadków i zadania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2019.
5.K. Fonfara, Marketing międzynarodowy : współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014.
6. E. Horská et al, International marketing : within and beyond Visegrad
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: