Kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego 330-MS2-1KUB
Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Język przedmiotu: Język polski
Rodzaj przedmiotu: Moduł 2 - przedmiot podstawowy
Rok studiów /semestr: pierwszy rok / drugi semestr
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład - 30 godzin
Metoda dydaktyczna:
Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych, angażujący studentów
Punkty ECTS: 4
Wskaźniki ilościowe
Aktywność studenta:
Udział w wykładach – 30 godz.
Przygotowanie się do wykładu - studiowanie literatury – 40 godz.
Udział w konsultacjach – 6 godz.
Przygotowanie do egzaminu – 24 godz.
Egzamin – 4 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 40 godz., 1,6 ECTS
o charakterze praktycznym – 0 godz
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
1KUB_W01: Wiedza - w wyniku przeprowadzonych zajęć student: zna i rozumie w pogłębionym stopniu rodzaje stosunków kulturowych występujących w relacjach biznesowych w międzynarodowym środowisku, w tym klasyfikuje kultury narodowe, identyfikuje źródła powstawania stereotypów kulturowych, analizuje kulturowe aspekty efektu kraju pochodzenia, tłumaczy dystans kulturowy, etnocentryzm, internacjonalizm i kosmopolityzm nabywców. KP7_WG4
1KUB_W02: Wiedza: student zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody i narzędzia badawcze służące analizie kulturowych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej i współpracy. KP7_WG5
1KUB_U01: Umiejętności - w wyniku przeprowadzonych zajęć student:
potrafi wypowiadać się na temat relacji biznesowych w wielokulturowym środowisku, w tym: rozpoznaje obszary biznesu międzynarodowego, na które kultury narodowe mają największy wpływ, uwzględnia różnice kulturowe w kontaktach i sposobach prowadzenia biznesu z różnymi nacjami, adaptuje działania marketingowe do zróżnicowanego kulturowo otoczenia rynkowego, przezwycięża negatywne odczucia wiązane ze zmianą otoczenia kulturowego. KP7_UK2
1KUB_UO1 umiejętności: potrafi współdziałać z innymi osobami wykorzystując wiedzę z zakresu kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, uwzględniając różnice kulturowe w rozwiązywaniu problemów, negocjacjach, prowadzeniu spotkań biznesowych KPP_UO2
1KUB_KK1: kompetencje: w wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada postawę krytyczną wobec stereotypów i uprzedzeń kulturowych, ma świadomość ważności zachowania się w życiu zawodowym w sposób profesjonalny, etyczny, z poszanowaniem różnorodności poglądów i kultur. KP7_KK1
1KUB_KR1: kompetencje: jest gotów do podtrzymywania etosu zawodu osoby pracującym w środowisku zróżnicowanym kulturowo, tym inspirowania innych do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych w tego typu relacjach KP7_KR2
Kryteria oceniania
- zaliczenie ustne
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest dyskusja na wylosowane zagadnienie problemowe. Listę zagadnień problemowych studenci otrzymają nie później niż na dwa tygodnie przed terminem zaliczenia.
Literatura
Podstawowa:
Ch. Hampden-Turner., A. Trompenaars, Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002
P. Skulski (red.), Kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2014
M. Bartosik-Purgat, Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, PWE, Warszawa 2010.
Uzupełniająca:
R.R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000
B. Tomalin, M. Nicks, World Business Cultures : A Handbook, Thorogood Publishing. 2014
https://prima.uwb.edu.pl:2085/ehost/detail/detail?vid=8&sid=f6f48f62-8ea4-406f-b583-6a2aa12ab550%40pdc-v-sessmgr06&bdata=Jmxhbmc9cGwmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#AN=855756&db=e000xww
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: