Partnerstwo publiczno-prywatne 330-PS1-3PPP
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy/ Moduł 3. Przedmioty kierunkowe
Dziedzina i dyscyplina nauki: ekonomia i finanse
Rok studiów/semestr: trzeci rok/semestr szósty
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak wymagań wstępnych
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin wykładu
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, opracowanie przykładowego projektu PPP
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach: 15 h
Przygotowanie do wykładu: 24 h
Przygotowanie do egzaminu końcowego: 32 h
Udział w konsultacjach: 2 h
Udział w zaliczeniu: 2 h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagający bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia: 0,8 ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – stacjonarne. Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy. Dziedzina dziedzina nauk ekonomicznych oraz dziedzina nauk prawnych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok III /sem. V Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 15 godzin wykładu Metody dydaktyczne – wykład, konsultacje. Punkty ECTS – 3. Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz. przygotowanie do zajęć i egzaminu 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 21,5 godz., egzamin 1 godz. Razem: 75 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS. |
W cyklu 2023:
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – stacjonarne. Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy. Dziedzina dziedzina nauk ekonomicznych oraz dziedzina nauk prawnych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok III /sem. V Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 15 godzin wykładu Metody dydaktyczne – wykład, konsultacje. Punkty ECTS – 3. Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz. przygotowanie do zajęć i egzaminu 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 21,5 godz., egzamin 1 godz. Razem: 75 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
3PPP_W01 zna w zaawansowanym stopniu zagadnienia związane funkcjonowaniem partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce i w innych krajach UE KA6_WG3, KA6_WG4
3PPP_W02 ma zaawansowaną wiedzę na temat funkcjonowania różnych modeli partnerstwa publiczno-prywatnego KA6_WG4, KA6_WG6
3PPP_W03 ma zaawansowaną wiedzę na temat kosztów i korzyści stosowania PPP oraz o czynnikach determinujących przyczyny, przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących w sektorze publicznym w kontekście PPP KA6_WG3, KA6_WG6
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
3PPP_U01 potrafi ocenić ryzyko towarzyszące realizacji PPP oraz umie zaprojektować etapy wdrażania różnych modeli PPP KA6_UW1
3PPP_U02 potrafi, analizując obowiązujące ustawodawstwo, dokonać wyboru najkorzystniejszej metody realizacji zadań publicznych KA6_UW3
3PPP_U03 rozumie i analizuje w stopniu podstawowym przepisy podatkowe odnoszące się do realizacji PPP KA6_UW6
Kryteria oceniania
Zajęcia kończą się zaliczeniem w formie pisemnej - test.
19-20 - bdb
17-18 - db plus
15-16 - db
13-14 - dst plus
11-12 - dst
Literatura
Literatura obowiązkowa
A. Kargol-Wasiluk, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda ekonomizacji dostarczania dóbr publicznych w ujęciu porównawczym, CeDeWu, Warszawa 2020.
B. Dolnicki (red.), Sposoby realizacji zadań publicznych, Wolters Kluwer, Warszawa 2017
H. Kociemska, Partnerstwo publiczno-prywatne w ujęciu heterodoksyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2017
J. Zysnarski, Partnerstwo publiczno-prywatne: praktyczny poradnik partnerstwa, ODDK, Gdańsk 2016.
M. Wieloński, Partnerstwo publiczno-prywatne w Unii Europejskiej, Difin, Warszawa 2014
Literatura uzupełniająca:
E.R. Yescombe, Partnerstwo publiczno-prywatne. Zasady wdrażania i finansowania, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2008.
A. Jachowicz, Partnerstwo publiczno-prywatne narzędziem efektywnej realizacji zadań publicznych, Difin, Warszawa 2015.
A. Cenkier, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda wykonywania zadań publicznych, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie,
Warszawa 2011.
B. Korbus (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne: realizacja zadań samorządu lokalnego z partnerem prywatnym, C.H. Beck,
Warszawa 2015
J. Rutkowski (red.), Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce i jego funkcjonowanie na przykładzie wybranych projektów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010
K. Brzozowska, Partnerstwo publiczno-prywatne w Europie. Cele, uwarunkowania, efekty, CeDeWu, Warszawa 2010.
M. Moszoro, Partnerstwo publiczno-prywatne w sferze użyteczności publicznej, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010
Akty prawne i dokumenty:
1. Ustawa z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym
2. Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
3. Ustawa z dnia 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi
Strony internetowe:
ppp.gov.pl
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: Akty prawne i dokumenty: Strony internetowe: |
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: Akty prawne i dokumenty: Strony internetowe: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: