Biznes plan 330-SPM-1BP
Temat I Zagadnienia wprowadzające do biznes planu
1. Rodzaje planów gospodarczych
2. Pojęcie i rodzaje biznes planów
3. Zastosowanie biznes planu
4. Układ spisu treści biznes planu przedsiębiorstwa
5. Zasady metodyczne opracowania biznes planu przedsiębiorstwa
Temat II Biznes plan dla przedsięwzięć inwestycyjnych
1. Pojecie i typologia inwestycji
2. Efektywność inwestycji i sposoby jej podnoszenia
3. Rodzaje rachunku efektywności inwestycji
4. Cykl rozwojowy przedsięwzięcia inwestycyjnego
5. Układ spisu treści biznes planu projektu inwestycyjnego
6. Etapy oceny efektywności inwestycji
7. Kryteria oceny projektów przedsięwzięć inwestycyjnych
Temat III Projekcja przedsięwzięcia inwestycyjnego o
charakterze produkcyjnym - przykład
praktyczny
1. Modelowe ujęcie funkcjonowania firmy
2. Analiza założeń projekcji
3. Konstrukcja planu finansowego
4. Kształtowanie planu przychodów ze sprzedaży
5. Kształtowanie planu kosztów produkcji
6. Kształtowanie planu kapitału obrotowego netto
7. Kształtowanie planu nakładów inwestycyjnych
8. Kształtowanie planu źródeł finansowania
9. Kształtowanie planu rachunku wyników
10. Kształtowanie planu rachunku przepływów pieniężnych
11. Kształtowanie planu bilansu
Temat IV Ocena ekonomiczno - finansowa projektów
inwestycyjnych
1. Analiza wskaźnikowa projektów inwestycyjnych
2. Okres zwrotu inwestycji
3. Metody dyskontowe oceny projektów inwestycyjnych
4. Próg rentowności
5. Analiza wrażliwości
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
P7S_WK Student w pogłębionym stopniu zna zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w oparciu o wybrane narzędzia oraz kluczowe sposoby, zaawansowane metody i techniki stosowane w celu osiągania celów
rozwojowych oraz kształtowania stosunków z otoczeniem gospodarczym SP7_WK1
UMIEJĘTNOŚCI
P7S _UW Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do opracowania koncepcji rozwoju przedsiębiorstwa, dobrać oraz zastosować właściwe narzędzia, metody i techniki analizy ekonomiczno-finansowej SP7 _UW1
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
P7S _KK Student potrafi dokonać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści poprzez prawidłową identyfikację szans i zagrożeń planowania działalności gospodarczej, ryzyka wynikającego z zastosowania instrumentów finansowych, uwarunkowań zasad wykorzystywania wybranych instrumentów ekonomicznych i prawnych SP7_KK1
Kryteria oceniania
Student uzyskuje ocenę na podstawie przedłożenia prowadzącemu samodzielnie wykonanej części finansowej biznes planu. Ocena uzależniona jest od procentowego udziału poprawności wykonania zadania:
51%- 60% - dostateczny
61%-70% - dostateczny plus
71%-80% - dobry
81%-90% - dobry plus
91% -100% - bardzo dobry
Literatura
M. S. Mulak „Jak opracować business plan”, wyd. M&A Communications, Montreal - Warszawa 1992
A. West „Zaplanuj swój biznes”, WN PWN, Warszawa 1994
E. Filar, J. Skrzypek „Biznes plan”, Poltext, Warszawa 1996
L. Kowalczyk „Biznes plan czyli jak poznać kredytobiorcę”, wyd. TWIGGER, Warszawa 1996
R. Sitkiewicz „Twój biznes plan”, wyd. Twój Biznes, Gdynia 1998
L. Czechowski, K. Dziworska, T. Gostkowska - Drzewicka, A. Górczyńska, E. Ostrowska „Projekty inwestycyjne”, ODDK, Gdańsk 1999
L. Kupiec, T. Dębowski „Biznes plan jako instrument zarządzania firmą”, WSFiZ, Białystok 2003
Z. Pawlak „Biznesplan. Zastosowania i przykłady”, Poltext, 2006
A. Korczyn „Jak opracować biznesplan?”, Sigma, Skierniewice 2010
K. Opolski, K. Waśniewski „Biznesplan. Jak go budować i analizować?”, CeDeWu, Warszawa 2011
T. Hermaniuk „Biznes plan. Pytania i odpowiedzi”, Difin, Warszawa 2014
G. Marynowicz „101 Niezwykłych pomysłów na biznes”, Helion, Gliwice 2015
A. Tokarski, M. Tokarski, A. Wójcik „Biznesplan po polsku”, CeDeWu, Warszawa 2023
W cyklu 2022:
M. S. Mulak „Jak opracować business plan”, wyd. M&A Communications, Montreal - Warszawa 1992 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: