Gramatyka opisowa języka angielskiego - ćwiczenia 340-AH1-1DGCC
Profil ogólnoakademicki.
Studia stacjonarne.
Przedmiot obowiązkowy (M_5).
Nauki humanistyczne, językoznawstwo.
I rok, semestr I i II.
Wymagania wstępne: Student powinien rozumieć podstawowe założenia opisu gramatyki języka angielskiego oraz znać podstawowe pojęcia gramatyczne służące do jego opisu.
Liczba godzin: 60h, ćwiczenia.
Metody dydaktyczne: prezentacje, dyskusje, praca w grupach.
4 ECTS.
Bilans nakładu pracy studenta:
- Udział w ćwiczeniach: 60h
- Przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do testów: 30h
- Konsultacje z nauczycielem: 10h
- Przygotowanie do testu i udział w nim: 17h
Wskaźniki ilościowe:
- Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 72h - 2,75 pkt. ECTS
- Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 60h - 2 pkt. ECTS
W cyklu 2022:
Profil ogólnoakademicki. |
W cyklu 2023:
Profil ogólnoakademicki. |
W cyklu 2024:
Profil ogólnoakademicki. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01, K_W02, K_W03
K_W02
K_U01, K_U02
K_U01, K_U02
K_K06
Kryteria oceniania
Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę. W trakcie kursu odbędą się 3 punktowane testy. Jedynie zdobycie powyżej 60% punktów ze wszystkich testów kwalifikuje do otrzymania zaliczenia.
60-69=3, 70-75=3+, 76-81=4, 82-87=4+, 88-100=5
Studenci, którzy otrzymają mniej niż 60% punktów mogą podejść do testu poprawkowego z całości materiału w trakcie egzaminacyjnej sesji poprawkowej semestru letniego. Aby go zaliczyć muszą uzyskać min. 60% punktów, jednak bez względu na ilość punktów jedyna możliwa ocena to ocena dostateczna.
Warunkiem otrzymania zaliczenie jest wygłoszenie krótkiego referatu (10-15 min). Otrzymanie zaliczenia warunkuje również obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności w semestrze), regularne i aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz prace domowe.
Literatura
Bauer, L., English Word-Formation CUP 1983
Biber D., Conrad S., Leech G., Longman Student Grammar of Spoken and Written English, London: Longman, 2002
Carstairs-McCarthy, A., An Introduction to English Morphology Edinburgh University Press, 2002
Chalker, S., A Student’s English Grammar, Longman, 1992
Downing A., Locke Ph., English Grammar. A University Course London: Routledge, 2006
Hurford, J. R., Semantics 2nd ed. CUP, 2007
Huddleston, R., English Grammar - an Outline, Cambridge: Cambridge University Press, 1988
Huddleston, R., Pullum, G.K., The Cambridge Grammar of the English Language CUP 2002
Fromkin,V., Rodman, R., An Introduction to Language 5th ed. Harcourt Brace Jovanovich 1993
Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics 6th ed. Ohio State University Press 1994
Miller, L.,: An Introduction to English Syntax
Quirk, R., Greenbaum, S., 1989, A University Grammar of English, Harlow: Longman.
Quirk, R., Greenbaum, S., 1990, A Student’s Grammar of the English Language, Harlow: Longman.
Swan, M., Practical English Usage, Oxford: Oxford University Press, 2005.
Twardzisz, P., Patterns of English Word-Formation, Warszawa: Katedra Języków Specjalistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, 2010
Yule, G., The Study of Language, 2nd ed. CUP 1996
W cyklu 2022:
1. L. Bauer: English Word-Formation, CUP 1983 |
W cyklu 2023:
1. L. Bauer: English Word-Formation, CUP 1983 |
W cyklu 2024:
1. L. Bauer: English Word-Formation, CUP 1983 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: