Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego 1 340-AH1-1JNH1
Poziom kształcenia : studia pierwszego stopnia
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów : stacjonarne
Rodzaj przedmiotu : przedmioty podstawowe, przedmiot obowiązkowy (M_4)
Kod przedmiotu: 400-AH1-1JNH
Rok studiów/semestr : I rok studia stacjonarne I stopnia, 1 i 2 semestr studiów
Wymagania wstępne: Studenci zaczynają naukę od poziomu "0"
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć : 180 godzin-ćwiczenia
Punkty ECTS : 12 ECTS
Bilans nakładu pracy studenta -
Udział w ćwiczeniach: 180 godzin
Przygotowanie do zajęć: 90 godzin
Realizacja zadań projektowych: 24 godz.
Udział w konsultacjach: 10 godzin
Przygotowanie do egzaminu:18+6=24 godziny
Razem: 328 godzin
Wskaźniki ilościowe -
Nakład pracy studenta związany z zajęciami
-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 196 godz. / 7,5 ECST
-o charakterze praktycznym 312 godz. / 12 ECTS
W cyklu 2022:
Jak w sylabusie ogólnym |
W cyklu 2023:
Jak w sylabusie ogólnym |
W cyklu 2024:
Jak w sylabusie ogólnym |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Zna podstawową terminologię w języku hiszpańskim służącą porozumiewaniu się w życiu codziennym oraz związaną z tematyką objętą poziomem językowym A1+, prowadzeniu dialogu, wyrażaniu prośby/pytania, udzielaniu odpowiedzi KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9
2. Ma podstawową wiedzę z zakresu fonetyki KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9
3. Ma podstawową wiedzę gramatyczną, dt. analizy znaczenia i funkcji form językowych
KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9
4. Ma elementarną wiedzę w zakresie pisania tekstów opisowych, użytkowych oraz opowiadań
KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9
5. Ma podstawową wiedzę z w zakresie różnych technik czytania KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9
UMIEJĘTNOŚCI
1. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów objętych poziomem A1+(osoba, dom, szkoła, wakacje, święta, podróże, zdrowie, upodobania, droga, miejsca, czas)
KA6_UO1, KA6_UU1
2. Pisze teksty o długości do ok. 100 -200 słów: listy nieformalne, wypowiedzi wyrażające własne opinie, zawierające argumenty za i przeciw, krótkie relacje, opisuje miejsca i osoby, upodobania, opowiada zdarzenia codzienne, historyjki w czasie teraźniejszym, tworzy teksty użytkowe
KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
3. Rozpoznaje i artykułuje dźwięki hiszpańskich w różnych kontekstach KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
4. Wyraża własne zdanie na dany temat, przedstawia i uzasadnia swój punkt widzenia
KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
5. Na podstawie słuchania identyfikuje informacje potrzebne do wykonania konkretnych zadań
KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
6. Posługuje się prostymi strukturami gramatycznymi KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1. Rozumie potrzebę przyswajania nowej terminologii, stosowania bogatszych i bardziej zróżnicowanych form językowych
KA6_KK1, KA6_KK2,
2. Potrafi współdziałać i współpracować w grupie (mini-prezentacje) KA6_KK1, KA6_KK2
3. Potrafi prawidłowo funkcjonować w zróżnicowanym otoczeniu dnia codziennego KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4
Kryteria oceniania
Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń. Zaliczenie na ocenę po 1 i 2 semestrze. Egzamin po 2 semestrze na poziomie A1+
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach
- wypowiedź pisemna
- indywidualna wypowiedź ustna
-testy gramatyczne i słownikowe
-testy ze słuchania
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest:
- obecność i aktywność na zajęciach
Dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione( nie dotyczy terminów zapowiedzianych kolokwiów).
Student zobowiązany jest do przesłania/okazania wykładowcy zwolnienia nie później niż tydzień od daty jego zakończenia.
Student zobowiązany jest pisać zaległe kolokwium bezpośrednio po powrocie na zajęcia
- uzyskanie minimalnej ilości 60% punktów ze wszystkich testów łącznie
Nie przewiduje się terminów poprawkowych poszczególnych kolokwiów.
Ocena bardzo dobra (5) z zaliczenia obydwu semestrów zwalnia z pisania egzaminu końcowego z oceną bardzo dobrą (5).
Oceny: 60 – 72% = 3, 73 – 87% = 4, 88 – 100% = 5
Brak pracy domowej, brak wymaganych materiałów do pracy na lekcji i brak przygotowania do lekcji skutkuje odliczeniem 5% od najbliższego kolokwium.
Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia.
Przy wyniku pozytywnym (60%) ocena, bez względu na ilość zdobytych punktów, będzie równa ocenie dostatecznej.
Literatura
• Concha Moreno, Nuevo Avance Básico, SGEL,Madrid, 2010
• R.A.Raya, Gramática básica del estudiante de espanol. Wydanie polskie, LektorKlett, 2011
• ÁNGELES ENCINAR, USO INTERACTIVO DEL VOCABULARIO, EDELSA, 2008
• MARIA DE LOS ANGELES PALOMINO, VOCABULARIO EN DIALOGO. NIVEL BASICO, EN CLAVE, 206
• JOSEFINA DOMINGUEZ LOPEZ, VOCABULARIO DEL ESPANOL. NIVEL BASICO, EN CLAVE, 2007
• A.G.HERMOSO, EN USO. GRAMATYKA JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO, WERSJA POLSKA, A1, EDELSA, 2008
• MARIA DE LOS ANGELES PALOMINO, GRAMATICA EN DIALOGO, EN CLAVE,
• Słownik Tematyczny, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań, 2008
• Josefina Domínguez López, Vocabulario del español, En Clave – ELE, Spain, 2007
• Anna Wawrykowicz, Repetytorium gramatyczne języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, Wagros, Poznań, 2009
• Diccionario de uso del español actual, Clave, Madrid 2006
W cyklu 2022:
Jak w sylabusie ogólnym |
W cyklu 2023:
Jak w sylabusie ogólnym |
W cyklu 2024:
Jak w sylabusie ogólnym |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: