Style i strategie uczenia się języków obcych 340-AH1-1SSL
Celem kursu jest zdiagnozowanie indywidualnych typów modalności studentów, profili dominacji, inteligencji wielorakich, zapoznanie ze strategiami efektywnego uczenia sie, wprowadzenie do neurodydaktyki.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
1. podstawowe różnice indywidualne, style i strategie uczenia się występujące pomiędzy uczniami
2. definicję zarówno dobrego ucznia języka obcego, jak i ucznia mającego problemy edukacyjne.
KA6_WG2, KA6_WG5
Absolwent potrafi:
3. dobrać materiały dydaktyczne do pracy własnej z uwzględnieniem różnic indywidualnych wpływających na proces uczenia się przez niego języka obcego
4. wspomóc siebie jako ucznia języka obcego w celu bardziej efektywnej nauki wybranych przez siebie aspektów języka obcego, uwzględniając przy tym różnice indywidualne i style uczenia się
5. formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o uczeniu się i nauczaniu języków
6. wybrać odpowiednie dla siebie strategie uczenia się wybranych aspektów języka obcego
7. właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
8. zasugerować jakie techniki pracy są adekwatne dla uczniów reprezentujących różne style uczenia się
9. komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy o uczeniu się i nauczaniu języków z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych
10. samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie.
KA6_UW2, KA6_UW7, KA6_UK2, KA6_UU1
Absolwent jest gotów do:
11. współdziałania w grupie tak by wspomagać siebie i innych w przypadku napotkania podstawowych trudności edukacyjnych
12. krytycznej oceny posiadanej wiedzy
13. uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
14. dyskutowania w grupie w celu wspomagania siebie i innych w rozwoju strategii uczenia się
KA6_KK1, KA6_KK2
Kryteria oceniania
Wymagania:
- obecność na zajęciach, 1 możliwa nieobecność,
- prezentacja pt. "Pamięć i techniki mnemoniczne" + portfolio "Style i ja".
Literatura
Kaminska, P.M. 2014. Learning styles and second language education, Cambridge Scholars Pub.
Michael, A. 2019. Student learning styles and language acquisition, Grin Publishing.
Rosenberg, M. 2017. Spotlight on learning styles. Teacher strategies for learner success, Delta Publishing.
Spitzer, M. 2012. Jak uczy się mózg. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Źylińska, M. 2013. Neurodydaktyka, czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Wyspa Wydawnictwo i Ośrodek Innowacji Edukacyjnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: