Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego - umiejętności łączone 2 340-AH1-2JNHU
Poziom kształcenia : studia pierwszego stopnia
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów : stacjonarne
Rodzaj przedmiotu : przedmioty podstawowe, przedmiot obowiązkowy (M_4)
Kod przedmiotu: 0400-AH1-2JNH
Rok studiów/semestr : II rok studia stacjonarne I stopnia, 3 i 4 semestr studiów
Wymagania wstępne: Studenci zaczynają naukę od poziomu A1+ wg skali ESKOJ.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć : 90 godzin-ćwiczenia
Punkty ECTS : 5 ECTS
Bilans nakładu pracy studenta -
Udział w ćwiczeniach: 90 godzin
Przygotowanie do zajęć: 45 godzin
Realizacja zadań projektowych: 10h
Udział w konsultacjach: 20 godzin
Przygotowanie do egzaminu: 20+4=24 godziny
Razem: 189 godzin
Wskaźniki ilościowe -
Nakład pracy studenta związany z zajęciami
-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 204 godz. / 8 ECST
-o charakterze praktycznym 300 godz. / 12 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Zna podstawową terminologię w języku hiszpańskim służącą porozumiewaniu się w życiu codziennym oraz związaną z szeroką
tematyką: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ,ciekawostki
kulturowe, praca, moda, rodzina , miejsca , legendy na poziomie B1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9
2. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych tekstów pisanych oraz wypowiedzi ustnych
KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9
3. Ma podstawową wiedzę w zakresie pisania tekstów argumentacyjnych, opisowych, opowiadań oraz relacji wydarzeń. KA6_WG1,
KA6_WG4, KA6_WG9
4. Ma podstawową wiedzę z w zakresie różnych technik i strategii czytania
5. Ma podstawową wiedzę gramatyczną, dt analizy znaczenia i funkcji form językowych1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9
UMIEJĘTNOŚCI`
1. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów takich jak: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia,
komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina, miejsca, legendy na poziomie A2 do B1
KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
2. Pisze teksty o długości do ok. 250 -300 słów: listy nieformalne, teksty argumentacyjne wyrażające własne opinie, argumenty za i
przeciw, krótkie opowiadania, opisuje miejsca i osoby, krótkie historie, legendy/bajki KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
3. Rozpoznaje i artykułuje dźwięki hiszpańskich w różnych kontekstach KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
4. Wyraża własne zdanie na dany temat, przedstawia i uzasadnia swój punkt widzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
5. Na podstawie słuchania identyfikuje informacje potrzebne do wykonania konkretnych zadań KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
6. Streszcza selektywnie tekst i dokonuje jego parafrazy KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
7. Posługuje się strukturami gramatycznymi w celu wyrażenia teraźniejszości, przeszłości przyszłości, hipotezy, przypuszczenia, nakazu i
życzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1. Potrafi współdziałać i współpracować w grupie (mini-prezentacje) KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4,
2. Uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form
KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO3, KA6_KO5
3. Potrafi prawidłowo funkcjonować w zróżnicowanym otoczeniu społeczno –kulturowym K_K10 KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO5
Kryteria oceniania
Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę po III semestrze oraz zaliczeniem i egzaminem po IV semestrze na poziomie B1wg skali ESKOJ.
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: -testy z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia fonetyczne, pisanie wypracowań, testy
gramatyczne, wypowiedzi ustne, prezentacje, aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Możliwe są 2 nieobecności w semestrze, pozostałe należy zaliczać w formie ustnej lub pisemnej
Literatura
Castro Francisca, Uso de español, Básico y Intermedio, Edelsa, Grupo Didascalia SA,2000
Coronado Gonzalez M.L., Gramática y ejercicios, nivel medio. Materia prima,1996, SGEL, Madrid
Nuevo español 2000 mil, Sociedad Española de Libreria S.A., 2007
Francisca Castro Viudez, Aprende gramatica y vocabulario, SGEL,2008
Nuevo Avance 2 i 3,SGEL, Madrid 2010
Gramatica basica del estudante de espanol, Difusion,2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: