Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - mówienie/pisanie 340-AH1-3JHMP
Profil studiów Praktyczny
Forma studiów Stacjonarne
Kod przedmiotu 0400-AH1-3JNH
Język przedmiotu Język hiszpański
Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy, MODUŁ 4, PNJH 3
Rok studiów /semestr III rok/ V i VI semestr studiów
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Studenci zaczynają naukę od poziomuB1/ B1+ wg skali ESKOJ
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 60 godzin-ćwiczenia
Dokończenie lub opracowanie w domu: 30 godzin
Udział w konsultacjach: 4 godziny
Przygotowanie do egzaminu : 20 godzin
Razem: 144 godziny
Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin Punkty ECTS 5
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 64 2,0
o charakterze praktycznym 144 5,0
W cyklu 2022:
Profil studiów Praktyczny Forma studiów Stacjonarne Kod przedmiotu 0400-AH1-3JNH Język przedmiotu Język hiszpański Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy, MODUŁ 4, PNJH 3 Rok studiów /semestr III rok/ V i VI semestr studiów Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Studenci zaczynają naukę od poziomuB1/ B1+ wg skali ESKOJ Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 60 godzin-ćwiczenia Dokończenie lub opracowanie w domu: 30 godzin Udział w konsultacjach: 4 godziny Przygotowanie do egzaminu : 20 godzin Razem: 144 godziny Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin Punkty ECTS 5 wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 64 2,0 o charakterze praktycznym 144 5,0 |
W cyklu 2023:
Profil studiów Praktyczny Forma studiów Stacjonarne Kod przedmiotu 0400-AH1-3JNH Język przedmiotu Język hiszpański Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy, MODUŁ 4, PNJH 3 Rok studiów /semestr III rok/ V i VI semestr studiów Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Studenci zaczynają naukę od poziomuB1/ B1+ wg skali ESKOJ Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 60 godzin-ćwiczenia Dokończenie lub opracowanie w domu: 30 godzin Udział w konsultacjach: 4 godziny Przygotowanie do egzaminu : 20 godzin Razem: 144 godziny Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin Punkty ECTS 5 wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 64 2,0 o charakterze praktycznym 144 5,0 |
W cyklu 2024:
Profil studiów Praktyczny Forma studiów Stacjonarne Kod przedmiotu 0400-AH1-3JNH Język przedmiotu Język hiszpański Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy, MODUŁ 4, PNJH 3 Rok studiów /semestr III rok/ V i VI semestr studiów Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Studenci zaczynają naukę od poziomuB1/ B1+ wg skali ESKOJ Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 60 godzin-ćwiczenia Dokończenie lub opracowanie w domu: 30 godzin Udział w konsultacjach: 4 godziny Przygotowanie do egzaminu : 20 godzin Razem: 144 godziny Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin Punkty ECTS 5 wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 64 2,0 o charakterze praktycznym 144 5,0 |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Puede escribir información sobre la vida de alguien, redactar noticias o historias con diferentes estilos, cartas de reclamación o pidiendo información, textos argumentativos, descripciones, sugerencias, la reseña de una película o de un libro, mensajes de e-mail o SMS, contar anécdotas y redactar recetas o anuncios entre otros.
Pisze informację na temat osoby, redaguje wiadomości i historyjki, pisze listy reklamacyjne lub z prośbą o informacje, teksty argumentacyjne, opisy, sugestie, recenzję książki lub filmu, wiadomości mailowe lub sms, opowiada anegdoty, pisze przepisy, ogłoszenia, etc.
Metody sprawdzenia: prace pisemne o wyżej wymienionych formach
* Distingue y maneja correctamente los modos así como los tiempos gramaticales que haya visto hasta el momento en la clase de gramática, conectores de distintos tipos según el objetivo de su redacción, el estilo directo e indirecto, expresiones formales y coloquiales apropiadas a una situación concreta.
Potrafi odróżnić tryby jak i czasy, które poznał, stosuje odpowiednio łączniki w różnego typu wypracowaniach, stosuje mowę zależną i niezależną, wyrażenia formalne i nieformalne stosowne w danej sytuacji.
Metod sprawdzenia: aktywność na zajęciach, prace pisemne i wypowiedzi ustne
* Conoce y utiliza de forma apropiada una variedad amplia de expresiones y léxico con relación a diversos temas de interés general tales como cine, música, pintura, la gastronomía, las celebraciones y situaciones de la vida cotidiana.
Zna i używa odpowiednio bogatego i złożonego słownictwa w związku z omawianymi tematami, takimi jak : muzyka, kino, teatr, malarstwo, gastronomia, uroczystości i sytuacje codzienne.
Metody sprawdzenia: aktywność na zajęciach, prace pisemne i wypowiedzi ustne
* Mejora todos los aspectos relativos a la ortografía y producción escrita pertinentes en cada caso.
Poprawia ortografię i styl pisania odpowiedni do każdego tematu.
Metody sprawdzenia: prace pisemne
*Es capaz de emitir juicios de valor e intercambiar opiniones, experiencias personales o sentimientos con respecto a diferentes temas.
Wyraża własne sądy i wymienia opinie, doświadczenia osobiste oraz odczucia związane z danym tema
Metody sprawdzenia: aktywność na zajęciach, prace pisemne i wypowiedź ustna
KA6_UW4, KA6_UW6, KA6_UK6, KA6_UO1, KA6_UU1
KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4
Kryteria oceniania
Zajęcia są prowadzone w formie ćwiczeń i konsultacji. Zaliczenie po 5 i 6 semestrze.
Literatura
ARTUÑEDO GUILLÉN, Belén; GONZÁLEZ SÁINZ, Mª Teresa, Taller de escritura. Guía didáctica. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2001.
Taller de escritura. Cuaderno de actividades. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2000.
COTO BAUTISTA, Vanessa; TURZA FERRÉ, Anna, Tema a tema. Nivel B2, Madrid, Edelsa, 2011.
DÍAZ REGUERA, Raquel, Laboratorio portátil de escritura, Sevilla, TTT, 2ª ed., 2015.
GARCÍA MIRANDA, Carlos, Este libro lo escribes tú. 78 retos de escritura creativa, Barcelona, Espasa, 2015.
ONIEVA MORALES, Juan Luis, Curso básico de redacción, Madrid,Verbum, 4ª ed., 2006.
VERDIA, Elena (coord.) [et al.], En acción. Curso de español 3. Nivel B2, Madrid, enClave-ELE, 2010
VV.AA., Método de español para extranjeros Prisma. Nivel intermedio. B1+ B2 Fusión, Madrid, Edinumen, 2009.
www.semana.com
W cyklu 2022:
ARTUÑEDO GUILLÉN, Belén; GONZÁLEZ SÁINZ, Mª Teresa, Taller de escritura. Guía didáctica. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2001. Taller de escritura. Cuaderno de actividades. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2000. COTO BAUTISTA, Vanessa; TURZA FERRÉ, Anna, Tema a tema. Nivel B2, Madrid, Edelsa, 2011. DÍAZ REGUERA, Raquel, Laboratorio portátil de escritura, Sevilla, TTT, 2ª ed., 2015. GARCÍA MIRANDA, Carlos, Este libro lo escribes tú. 78 retos de escritura creativa, Barcelona, Espasa, 2015. ONIEVA MORALES, Juan Luis, Curso básico de redacción, Madrid,Verbum, 4ª ed., 2006. VERDIA, Elena (coord.) [et al.], En acción. Curso de español 3. Nivel B2, Madrid, enClave-ELE, 2010 VV.AA., Método de español para extranjeros Prisma. Nivel intermedio. B1+ B2 Fusión, Madrid, Edinumen, 2009. materiały online np.: |
W cyklu 2023:
ARTUÑEDO GUILLÉN, Belén; GONZÁLEZ SÁINZ, Mª Teresa, Taller de escritura. Guía didáctica. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2001. Taller de escritura. Cuaderno de actividades. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2000. COTO BAUTISTA, Vanessa; TURZA FERRÉ, Anna, Tema a tema. Nivel B2, Madrid, Edelsa, 2011. DÍAZ REGUERA, Raquel, Laboratorio portátil de escritura, Sevilla, TTT, 2ª ed., 2015. GARCÍA MIRANDA, Carlos, Este libro lo escribes tú. 78 retos de escritura creativa, Barcelona, Espasa, 2015. ONIEVA MORALES, Juan Luis, Curso básico de redacción, Madrid,Verbum, 4ª ed., 2006. VERDIA, Elena (coord.) [et al.], En acción. Curso de español 3. Nivel B2, Madrid, enClave-ELE, 2010 VV.AA., Método de español para extranjeros Prisma. Nivel intermedio. B1+ B2 Fusión, Madrid, Edinumen, 2009. materiały online np.: |
W cyklu 2024:
ARTUÑEDO GUILLÉN, Belén; GONZÁLEZ SÁINZ, Mª Teresa, Taller de escritura. Guía didáctica. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2001. Taller de escritura. Cuaderno de actividades. Niveles medio y avanzado, Madrid, Edinumen, 2000. COTO BAUTISTA, Vanessa; TURZA FERRÉ, Anna, Tema a tema. Nivel B2, Madrid, Edelsa, 2011. DÍAZ REGUERA, Raquel, Laboratorio portátil de escritura, Sevilla, TTT, 2ª ed., 2015. GARCÍA MIRANDA, Carlos, Este libro lo escribes tú. 78 retos de escritura creativa, Barcelona, Espasa, 2015. ONIEVA MORALES, Juan Luis, Curso básico de redacción, Madrid,Verbum, 4ª ed., 2006. VERDIA, Elena (coord.) [et al.], En acción. Curso de español 3. Nivel B2, Madrid, enClave-ELE, 2010 VV.AA., Método de español para extranjeros Prisma. Nivel intermedio. B1+ B2 Fusión, Madrid, Edinumen, 2009. materiały online np.: |
Uwagi
W cyklu 2022:
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, dopuszcza sie 2 nieobecności w semestrze. |
W cyklu 2023:
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, dopuszcza sie 2 nieobecności w semestrze. |
W cyklu 2024:
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, dopuszcza sie 2 nieobecności w semestrze. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: