PNJA-słownictwo 1 340-AR1-1PWO
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: studia stacjonarne
Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1)
Rok studiów /semestr
rok I, I i II semestr
Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2
Punkty ECTS : 23
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć :
325 godz., ćwiczenia
Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje
Bilans nakładu pracy studenta:
Liczba godzin
Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.):
240 h
Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.):
155h
Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h
Realizacja zadań projektowych: 60h
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim:
30h + 5h=35h
Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS)
Wskaźniki ilościowe
Liczba godzin
Punkty ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:240 + 18h+5h = 263h odpowiada 10,5 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 240+ 60 = 300h odpowiada 12 pkt. ECTS
Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty).
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem.
2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji.
3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną.
UMIEJĘTNOŚCI
4. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań.
5. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia.
6. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego.
7. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
8. Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy w warunkach komunikacji wielokulturowej.
KA6_WG1
KA6_WG9
KA6_WK1
KA6_WG1
KA6_WG4
KA6_UW4
KA6_UK4
KA6_UK5
KA6_UK5
KA6_UK4
KA6_UK5
KA6_UW4
KA6_UW6
KA6_UK5
KA6_KO4
Kryteria oceniania
Przedmioty w ramach PNJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B)
Cały cykl PNJA - ezamin ustny i pisemny.
Oceny:
55- 69% = 3
70-75% = 3.5
76- 85 %= 4
86-90%= 4.5
91-100% = 5
Na koniec semestru studenci piszą test. Próg zaliczenia na teście wynosi 55%.
Aby móc podejść do testu studenci są zobowiązani do obejrzenia 10 krótkich filmu ze strony https://www.lexicallab.com/ i przygotowania
na ich podstawie portfolio. Szczegóły portfolio zostaną omówione na zajęciach, a wszystkie wideo materiały zostaną studentom
udostępnione w chmurze.
Aktywność na zajęciach może podnieść ocenę końcową o pół stopnia.
Wszystkie materiały studenci będą otrzymywać drogą mailową (USOS mail). Studenci są zobowiązani do regularnego sprawdzania
poczty i drukowania materiałów na zajęcia z wyprzedzeniem.
Studenci są zobowiązani przynosić materiały w formie papierowej - niedopuszczalne jest korzystanie z materiałów np. z telefonu.
Studenci zobowiązani są do regularnego odrabiania pracy domowej korzystając przy tym ze słownika. Nagminny brak pracy domowej (jak
i materiałów) będzie skutkował obniżeniem oceny końcowej i może prowadzić do niezaliczenia przedmiotu.
Dopuszczalne są dwie nieobecności na zajęciach - każdą kolejną trzeba odpracować na konsultacjach u prowadzącego.
Literatura
Lista lektur oraz materiałów dla poszczególnych przedmiotów znajduje się w części B sylabusa.
W cyklu 2022:
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP |
W cyklu 2023:
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP |
W cyklu 2024:
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP |
Uwagi
W cyklu 2022:
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: |
W cyklu 2023:
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: |
W cyklu 2024:
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: