PNJA-pisanie akademickie 1 340-AR1-1PWR
Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego.
W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii.
Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student
I. umie wypowiedzieć się pisemnie w formie
1) jednoakapitowego tekstu
2) pięcio-sześcioakapitowego eseju typu
a) ogólnego
b) opisującego proces/chronologicznego
c) porównawczego
d) przyczynowo-skutkowego
II. umie posługiwać się słownictwem akademickim
Kryteria oceniania
Końcowa ocena z kursu wynika z ocen prac dostarczanych przez studentów. Eseje są oceniane pod względem
1) kompozycji i stylu (formalnego),
2) poprawnego zastosowanego słownictwa (akademickiego) i struktur gramatycznych
3)logiki i rzetelności wywodu.
Ocena końcowa nie jest średnią ocen z poszczególnych esejów! Ważnym kryterium jest postęp. Jeżeli student początkowo słabo sobie radzi z zadaniami, ale kolejne prace są coraz lepsze, liczyć się będą oceny z tych ostatnich.
Literatura
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005
H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999.
I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998.
M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: