Style i strategie uczenia się języków obcych 340-AR1-1SST
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne, pierwszego stopnia
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_9)
Dziedzina i dyscyplina nauki: filologia
I rok; semestr 2
Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Ma ona w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację prostych tekstów akademickich z zakresu objętego tematyką kursu.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń, zajęcia warsztatowo-konwersatoryjne
Metody dydaktyczne oraz formy i warunki zaliczania przedmiot
Metody dydaktyczne: Dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, autorefleksja, analiza prostych artykułów dotyczących styli i strategii uczenia się, tworzenie ‘mini portfolio’
Punkty ECTS 1
Bilans nakładu pracy studenta
Udział w ćwiczeniach 15h
Przygotowanie do ćwiczeń 2h
Udział w konsultacjach związanych z pracami projektowymi 5h
Realizacja zadań projektowych 2h
Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 6h
Razem: 30h (odpowiada 1 pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 24h Odpowiada 1 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 17h Odpowiada 0,5 pkt. ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi:
K_W02. K_W02,
Umiejętności: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi:
K_U01, K_U07
Kompetencje społeczne: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi:
K_K01; K_K04, K_K05, K_U07;
Kryteria oceniania
I. Metody dydaktyczne:
Dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, autorefleksja;
II. Zaliczenie:
-portfolio pt. "Style i ja",
-prezentacja "Pamięć i techniki mnemoniczne";
Literatura
Dörnyei, Z. (2001). Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Drozdział-Szelest, K. (1997). Language Learning Strategies in the Process of Acquiring a Foreign Language. Poznan, Poland: Motivex.
Ellis, G. and Sinclair, B. (1990). Learning to Learn English. A Course in Learner Training. Cambridge: CUP.
Oxford, R. L. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. Boston: Heinle & Heinle.
W cyklu 2022:
Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. White Plains, NY: Longman/Pearson Education. |
W cyklu 2023:
Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. White Plains, NY: Longman/Pearson Education. |
W cyklu 2024:
Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. White Plains, NY: Longman/Pearson Education. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Kurs w roku akademickim 2019/20 obejmował będzie następujące zagadnienia: Ocenianie i warunki zaliczenia kursu: b. Ocenianie formatywne – max. 7 pkt. 2. Tu max. 2 pkt. uzyskać można przy 100% obecności na zajęciach (jeśli nieobecność to udokumentowana, dopuszczalna 1); przy jednoczesnym zaangażowaniu studenta w zajęcia i regularnym przygotowaniu do ćwiczeń. Przekroczenie dopuszczalnego limitu nieudokumentowanych nieobecności skutkuje odejmowaniem punktów. Przeliczenie punktów na oceny: |
W cyklu 2023:
Kurs w roku akademickim 2019/20 obejmował będzie następujące zagadnienia: Ocenianie i warunki zaliczenia kursu: b. Ocenianie formatywne – max. 7 pkt. 2. Tu max. 2 pkt. uzyskać można przy 100% obecności na zajęciach (jeśli nieobecność to udokumentowana, dopuszczalna 1); przy jednoczesnym zaangażowaniu studenta w zajęcia i regularnym przygotowaniu do ćwiczeń. Przekroczenie dopuszczalnego limitu nieudokumentowanych nieobecności skutkuje odejmowaniem punktów. Przeliczenie punktów na oceny: |
W cyklu 2024:
Kurs w roku akademickim 2019/20 obejmował będzie następujące zagadnienia: Ocenianie i warunki zaliczenia kursu: b. Ocenianie formatywne – max. 7 pkt. 2. Tu max. 2 pkt. uzyskać można przy 100% obecności na zajęciach (jeśli nieobecność to udokumentowana, dopuszczalna 1); przy jednoczesnym zaangażowaniu studenta w zajęcia i regularnym przygotowaniu do ćwiczeń. Przekroczenie dopuszczalnego limitu nieudokumentowanych nieobecności skutkuje odejmowaniem punktów. Przeliczenie punktów na oceny: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: