PNJA- fonetyka praktyczna 2 340-AR1-2PPH
Opis dotyczy przedmiotu Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jako całość (bez podziału na poszczególne elementy). Przedmiot ogólnoakademicki, obowiązkowy, II rok studia stacjonarne, III i IV semestr, zajęcia laboratoryjne- 240 godz. /22 ECTS
Bilans nakładu pracy studenta
Liczba godzin
Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.).
240 h
Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.).
200h
Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.) 40 x 1h= 40h
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).20 x 1h=20h
Realizacja zadań projektowych.40h
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim.
16h + 3h=19h
Razem:559h (odpowiada 22 pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe
Liczba godzin
Punkty ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela;
240 +20+3h = 263h odpowiada 10, 25 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym.
240+200 + 20 +40+40 + 16 = 556h odpowiada 22 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG9, KA6_UK4, KA6_UK5, KA6_KO4, KA6_KO5
Kryteria oceniania
Wymagania i kryteria oceniania:
1.obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności, czynny udział w zajęciach, przygotowywanie się do zajęć)
2. Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę. System oceniania testów polega na zbieraniu przez studenta kredytu. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 60% z wszystkich testów łącznie, które odbędą się w ciągu roku. W trakcie kursu odbędą się testy pisemne + testy ustne. Nie przewiduje się terminów poprawkowych testów pisemnych.
Osoby, które nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego, który obejmie materiał całego kursu. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z tego testu.
Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie.
Oceny:
5 = 90% - 100%
4+ = 84% - 89%
4 = 77% - 83%
3+ = 70% - 76%
3 = 60% - 69%
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze z wyjątkiem zajęć na których zaplanowano i wcześniej zapowiedziano sprawdziany pisemne. Jeżeli student jest nieobecny i nieusprawiedliwiony, uzyskuje 0% ze sprawdzianu. Nota wchodzi do średniej ocen. Student ma obowiązek zaliczyć sprawdzian. Czyli na przykład 0% za nieusprawiedliwioną nieobecność na sprawdzianie + 100% za sprawdzian zaliczony na konsultacjach dale w sumie średnią 50%
Literatura
1.Brazil, David, Pronunciation for Advanced Learners of English, Cambridge University Press, 2003.
2.Gimson A C. A Practical Course of English Pronunciation, Hodder & Stoughton, 1989.
3.Hewings, Martin, English Pronunciation in Use (Advanced), Cambridge University Press, 2007.
4.Miatliuk, Hanna, A Guide to Theoretical Phonetics, Wydawnictwo UwB, 2000.
5.Mortimer, Colin, Elements of Pronunciation, CUP, 1990.
6.O’Connor, J.D., Better English Pronuncation, CUP, 1992.
7.Ponsonby, Mimi, How Now, Brown Cow, Prentice Hall, 1987
8.Roach, Peter, English Phonetics and Phonology, CUP, 2009.
9.Sobkowiak, Włodzimierz, English Phonetics for Poles, Bene Nati, 2007.
10.Sobkowiak, W. i J. Szpyra-Kozłowska, Workbook in English Phonetics, Wydawnictwo UMCS, 2002.
11.Vaughan-Rees, Michael, Test Your Pronunciation, Penguin English, 2006.
12.Wells, J C, Pronunciation Dictionary, Longman.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: