Język angielski w administracji i biznesie 340-AR1-3INE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK - wiedza
1. Student posiada wiedzę związaną ze strategiami czytelniczymi oraz z zasadami analizy różnego rodzaju tekstów.
2. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem.
3. Student zna i rozumie zasady konstruowania eseju argumentacyjnego oraz innych krótszych form towarzyszących tekstowi pisanemu.
EK – umiejętności
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się płynnie, spontanicznie, bez większego trudu odnajdując właściwe sformułowania
2. Student potrafi sprawnie korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez efektywne dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć szczegółowo różnorodne, obszerne teksty z różnych obszarów życia.
3. Student rozumie złożone wypowiedzi, dostrzegając także znaczenia ukryte, wyrażone pośrednio. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego, nastawienie i emocje mówców/rozmówców.
4. Student potrafi poprzez odpowiednio sformułowane tezy i trafne argumenty wyrażać złożone opinie w postaci eseju, w szczególności eseju argumentacyjnego.
EK – kompetencje
1. Student posiada umiejętność samooceny, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów.
Kryteria oceniania
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach
- testy z rozumienia języka mówionego
- testy z rozumienia języka pisanego
- testy ze słownictwa
- indywidualna wypowiedź ustna
oraz w przypadku przedmiotu Pisanie Akademickie zaliczenie minimum 60% prac pisemnych na ocenę pozytywną. Niska frekwencja, przedłużenie terminu złożenia prac pisemnych lub ich niedostateczna ilość mogą rzutować na ocenę końcową.
Literatura
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP
Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP
Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson
Jones, L., Ideas, CUP
Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna
Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP
McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP
Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne
Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman
Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman
Vince, M., FC Language Practice, Heineman
Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman
Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman
Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press
Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA
Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman
Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: