Seminarium dyplomowe 340-AR1-3SEM2
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_15)
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo
Rok III, semestr 5 i 6
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 2x30h=60h ćwiczenia
Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej.
Punkty ECTS: 19
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 2x30h+ 25h - 85h
Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h
Kwerenda biblioteczna 50h
Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h
Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h
Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h
Pisanie pracy: 80h
Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h
Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h 50h
Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS)
Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Bilans nakładu pracy studenta: Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Bilans nakładu pracy studenta: Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki Bilans nakładu pracy studenta: Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali | Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: w sali | W cyklu 2023: w sali |
Efekty kształcenia
K_W01, K_W03 K_W04, K_W05, K_W06, K_W08, , K_W07, K_W09, K_W12
K_U01,K_U02, K_U03, K_U05, K_U14, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13
K_K05, K_K04, K_K01, K_K07, K_K03
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest terminowe wypełnianie zadań cząstkowych oraz ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej w wyznaczonym terminie.
Literatura
Bańko M., Z pogranicza leksykografii i językoznawstwa. Studia o słowniku jednojęzycznym, Warszawa 2001
Bednarek A., Grochowski M., Zadania z semantyki językoznawczej, Toruń 1993.
Grochowski M., Zarys leksykologii i leksykografii. Zagadnienia synchroniczne, Toruń 1982.
Grzegorczykowa R., Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, Warszawa 2002 (lub inne wyd.).
Leski, Kazimierz (1912-2000).: Zasady budowy tezaurusów / Kazimierz Leski ; Polska Akademia Nauk. Ośrodek Informacji Naukowej. Warszawa : OIN PAN, 1978.
Miodunka, Władysław (1945- )..: Podstawy leksykologii i leksykografii / Władysław Miodunka. Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1989
Miodunka W., Podstawy leksykologii i leksykografii, Warszawa 1989.
Piotrowski T., Z zagadnień leksykografii, Warszawa 1994.
Piotrowski T., Zrozumieć leksykografię, Warszawa 2001.
Tokarski R., Struktura pola znaczeniowego, Warszawa 1984.
Żmigrodzki P., Słowo – słownik – rzeczywistość. Z zagadnień leksykografii i metaleksykografii, Kraków 2008.
Żmigrodzki P., Wprowadzenie do leksykografii polskiej, Katowice 2009 (wyd. III)
Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum.
Teubert, Wolfgang and Anna Cermakova. 2004. Corpus Linguistics. A Short Introduction. London/New York: Continuum.
Bell, Judith. 2005. Doing Your Research Project. A Guide for First-Time Researchers in Education, Health and Social Science. Open University Press.
Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire
W cyklu 2022:
Albrecht, Glenn. “Solastalgia and the New Mourning”, in Mourning Nature: Hope at the Heart of Ecological Loss and Grief, ed. by Ashlee Cunsolo and Karen Landman, (MQUP, 2017), 292–315. Duncan, James, and Derek Gregory, “Introduction”, in Writes of Passage. Reading Travel Writing, (London and New York: Routledge, 2002). Forsdick, Charles, “Vertical Travel”, in The Routledge Research Companion to Travel Writing, ed. by Alasdair Pettinger and Tim Youngs, (London: Routledge, 2020) 99–112. Hannigan, Tim. The Travel Writing Tribe: Journeys in Search of a Genre, (London: Hurst & Company, 2021). Moroz, Grzegorz. “Travel Book as a Genre in the Anglophone Literary Tradition”, in Metamorphoses of Travel Writing. Across Theories, Genres, Centuries and Literary Tradition, ed. by Grzegorz Moroz and Jolanta Sztachelska (Cambridge Scholars Publishing 2010) 21-29. |
W cyklu 2023:
Albrecht, Glenn. “Solastalgia and the New Mourning”, in Mourning Nature: Hope at the Heart of Ecological Loss and Grief, ed. by Ashlee Cunsolo and Karen Landman, (MQUP, 2017), 292–315. Duncan, James, and Derek Gregory, “Introduction”, in Writes of Passage. Reading Travel Writing, (London and New York: Routledge, 2002). Forsdick, Charles, “Vertical Travel”, in The Routledge Research Companion to Travel Writing, ed. by Alasdair Pettinger and Tim Youngs, (London: Routledge, 2020) 99–112. Hannigan, Tim. The Travel Writing Tribe: Journeys in Search of a Genre, (London: Hurst & Company, 2021). Moroz, Grzegorz. “Travel Book as a Genre in the Anglophone Literary Tradition”, in Metamorphoses of Travel Writing. Across Theories, Genres, Centuries and Literary Tradition, ed. by Grzegorz Moroz and Jolanta Sztachelska (Cambridge Scholars Publishing 2010) 21-29. |
W cyklu 2024:
Albrecht, Glenn. “Solastalgia and the New Mourning”, in Mourning Nature: Hope at the Heart of Ecological Loss and Grief, ed. by Ashlee Cunsolo and Karen Landman, (MQUP, 2017), 292–315. Duncan, James, and Derek Gregory, “Introduction”, in Writes of Passage. Reading Travel Writing, (London and New York: Routledge, 2002). Forsdick, Charles, “Vertical Travel”, in The Routledge Research Companion to Travel Writing, ed. by Alasdair Pettinger and Tim Youngs, (London: Routledge, 2020) 99–112. Hannigan, Tim. The Travel Writing Tribe: Journeys in Search of a Genre, (London: Hurst & Company, 2021). Moroz, Grzegorz. “Travel Book as a Genre in the Anglophone Literary Tradition”, in Metamorphoses of Travel Writing. Across Theories, Genres, Centuries and Literary Tradition, ed. by Grzegorz Moroz and Jolanta Sztachelska (Cambridge Scholars Publishing 2010) 21-29. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Warunkiem zaliczenia 1. sem. jest dostarczenie promotorowi pierwszego rozdziału pracy oraz dokonanie jego pierwszej korekty. W 2. sem. należy dostarczyć finalną wersję pracy licencjackiej. |
W cyklu 2023:
Warunkiem zaliczenia 1. sem. jest dostarczenie promotorowi pierwszego rozdziału pracy oraz dokonanie jego pierwszej korekty. W 2. sem. należy dostarczyć finalną wersję pracy licencjackiej. |
W cyklu 2024:
Warunkiem zaliczenia 1. sem. jest dostarczenie promotorowi pierwszego rozdziału pracy oraz dokonanie jego pierwszej korekty. W 2. sem. należy dostarczyć finalną wersję pracy licencjackiej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: