Style i strategie uczenia się języków obcych 340-AS1-1SSL
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne, pierwszego stopnia
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_9)
Dziedzina i dyscyplina nauki: filologia
I rok; semestr pierwszy
Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Ma ona w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację prostych tekstów akademickich z zakresu objętego tematyką kursu.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń, zajęcia warsztatowo-konwersatoryjne
Metody dydaktyczne oraz formy i warunki zaliczania przedmiot
Metody dydaktyczne: praca w parach i grupach, autorefleksja, analiza prostych artykułów dotyczących styli i strategii uczenia się, tworzenie ‘mini portfolio’
Punkty ECTS 1
Bilans nakładu pracy studenta
Udział w ćwiczeniach 15h
Przygotowanie do ćwiczeń 2h
Udział w konsultacjach związanych z pracami projektowymi 5h
Realizacja zadań projektowych 2h
Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 6h
Razem: 30h (odpowiada 1 pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 24h Odpowiada 1 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 17h Odpowiada 0,5 pkt. ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali | Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: zdalnie w sali | W cyklu 2023: w sali |
Efekty kształcenia
Wiedza: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi:
K_W02. K_W02,
Umiejętności: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi:
K_U01, K_U07
Kompetencje społeczne: Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi:
K_K01; K_K04, K_K05, K_U07;
Kryteria oceniania
I. Metody dydaktyczne:
Dyskusje, praca w parach i grupach, autorefleksja, analiza prostych artykułów dotyczących styli i strategii uczenia się;
II. Zaliczenie - prezentacja "Pamięć i techniki mnemoniczne", portfolio "Style i ja";
Literatura
Dörnyei, Z. (2001). Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Drozdział-Szelest, K. (1997). Language Learning Strategies in the Process of Acquiring a Foreign Language. Poznan, Poland: Motivex.
Ellis, G. and Sinclair, B. (1990). Learning to Learn English. A Course in Learner Training. Cambridge: CUP.
Oxford, R. L. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. Boston: Heinle & Heinle.
Plewka Cz., M. Taraszkiewicz. 2010. Uczymy się uczyć, Szczecin.
Spitzer M. 2007. Jak się uczy mózg, DSWE TWP/Wydawnictwo Naukowe PWN.
Studenska A. 2005. Strategie uczenia się, a opanowanie języka niemacierzystego, Wydawnictwa Akademickie „Żak”, Warszawa.
Siek-Piskozub, T. 2001. Uczyć się bawiąc, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Żylińska M. 2011 Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe UMK.
W cyklu 2022:
Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. White Plains, NY: Longman/Pearson Education. |
W cyklu 2023:
Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. White Plains, NY: Longman/Pearson Education. |
W cyklu 2024:
Brown, H. D. (2002). Strategies for Success. White Plains, NY: Longman/Pearson Education. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Różnice i podobieństwa pomiędzy uczniami, ich wpływ na nauczanie i uczenie się języka obcego. Zaliczenie na ocenę: Dopuszczalna 1 nieobecność nieusprawiedliwiona. |
W cyklu 2023:
Różnice i podobieństwa pomiędzy uczniami, ich wpływ na nauczanie i uczenie się języka obcego. Zaliczenie na ocenę: Dopuszczalna 1 nieobecność nieusprawiedliwiona. |
W cyklu 2024:
Różnice i podobieństwa pomiędzy uczniami, ich wpływ na nauczanie i uczenie się języka obcego. Zaliczenie na ocenę: Dopuszczalna 1 nieobecność nieusprawiedliwiona. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: