Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków 340-AS1-1TUN
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki
FORMA STUDIÓW: stacjonarne
RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy; Moduł 9, Blok językoznawstwa stosowanego
DZIEDZINA: Nauki humanistyczne
DYSCYPLINA: Językoznawstwo stosowane
ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr I
KOD PRZEDMIOTU: 340-AS1-1TUN
WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 15h - wykład
METODY DYDAKTYCZNE:
Wykład
Praca z całą grupą
Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Eduportal.
Punkty ECTS: 1
BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA:
udział w wykładach: 15h
przygotowanie do wykładów: 4h
przygotowanie do testu końcowego: 10h
udział w konsultacjach: 1h
WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE:
-wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 16h (ECTS: o,64))
- o charakterze praktycznym: 15h (ECTS: 0,6)
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
P6S_WG student zna zjawiska i procesy związane z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KA6_WG2
P6S_WG student zna terminologię ogólną oraz podstawowy aparat metodologii badań z zakresu teorii uczenia się i nauczania języków KA6_WG5
P6S_WK student zna problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji KA6_WK1
P6S_UW student umie formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o uczeniu się i nauczaniu języków KA6_UW2
P6S_UW student umie właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji KA6_UW7
P6S_UK student umie komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy o uczeniu się i nauczaniu języków
z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KA6_UK2
P6S_KK student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK1
Kryteria oceniania
Zajęcia kończą się testem, którego próg zaliczenia to 50%.
Obecność na wykładzie jest obowiązkowa, i aktywność w czasie zajęć będzie mieć pozytywny wpływ na ocenę końcową.
Literatura
Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York.
Hurd, S., Lewis, T. (red.). 2008. Language Learning Strategies
in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters.
Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education.
White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.
W cyklu 2023:
Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York. |
W cyklu 2024:
Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: