Techniki uczenia się i nauczania języków obcych 340-AS1-1UNE
Forma studiów Stacjonarne
Profil studiów Ogólnoakademicki
Kod przedmiotu 340- AS1- 1UNE
Język przedmiotu Język angielski
Rodzaj przedmiotu Obowiązkowy (M_9.)
Rok studiów I ; semestr drugi
Liczba godzin: 30 h ćwiczeń
4 ECTS
W cyklu 2022:
1. Komponenty językowe w procesie uczenia się i nauczania języka obcego. |
W cyklu 2023:
1. Komponenty językowe w procesie uczenia się i nauczania języka obcego. |
W cyklu 2024:
1. Komponenty językowe w procesie uczenia się i nauczania języka obcego. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
KA6_WG2, KA6_WG5,
Absolwent zna i rozumie:
podstawowe pojęcia dotyczące uczenia się i nauczania elementów języka obcego (słownictwa, gramatyki, fonetyki, ortografii), pojęcie autonomii i sposoby jej promowania na lekcji języka obcego w odniesieniu do uczenia się i nauczania elementów języka; pojęcie kreatywności w nauczaniu języka obcego, metody i techniki nauczania-uczenia się języka angielskiego;
podstawowe środki technologiczne używane na lekcji języka obcego przydatne w nauczaniu słownictwa i gramatyki;
KA6_UW2, KA6_UW6
KA6_UW7
KA6_UK2
KA6_UK4
KA6_UO1
KA6_UU1
Absolwent potrafi:
Wyselekcjonować i ocenić materiały dydaktyczne niezbędne ćwiczenia i ewentualnego przeprowadzenia przez niego lekcji języka angielskiego nastawionej na nauczanie wybranych elementów leksykalnych
Opracować materiały dydaktyczne niezbędne do wspierania siebie jako ucznia oraz ewentualnego przeprowadzenia przez niego lekcji języka angielskiego nastawionej na nauczanie wybranych aspektów gramatycznych
Zaprojektować i ocenić ćwiczenia językowe z wykorzystaniem nowoczesnych mediów elektronicznych przydatnych do uczenia się i nauczania wybranych elementów języka, głównie słownictwa i gramatyki
Wykorzystać różne źródła projektując materiały dydaktyczne
KA6_KK1
KA6_KK2
Absolwent jest gotów do:
Współdziałania w grupie, przyjmować w niej różne funkcje i postawę krytyczną na temat jakości opracowanych i prezentowanych materiałów dydaktycznych
Dostrzec potrzebę ustawicznego kształcenia swoich kompetencji zawodowych i językowych i wykazać odpowiedzialności za rzetelność przekazywanych przez niego na lekcjach treści językowych i kulturowych (bycia ‘nośnikiem’ języka i kultury kraju docelowego) towarzyszącej zawodowi nauczyciela języka obcego
Kryteria oceniania
I. Metody dydaktyczne:
Dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, projekty i zadania typu ‘microteaching’, analiza prezentowanych projektów – ocena koleżeńska (refleksja) i samoocena (autorefleksja)
II. Ocenianie i warunki zaliczenia kursu: zaliczenie na ocenę
Uzyskanie zaliczeń z indywidualnych prac projektowych (‘microteaching assignements’)
Dopuszczalne 2 nieobecności w semestrze.
Literatura
Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Third Edition. Completely Revised And Updated. Longman.
Komorowska, H. 2005. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Dam, L. 2000. “Why focus on learning rather than teaching? From theory to practice”. In D. Little, L. Dam, & J. Timmer (Eds.), Papers from the IATEFL conference on learner independence, Kraków, 14-16 May 1998 (pp. 18-37). Dublin: CLCS, Trinity College Dublin.
Ellis, R. 1997. SLA Research and Language Teaching. NY: OUP.
Komorowska, H. (red.). 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych. Warszawa: CODN.
Komorowska, H. (red.). 2011. Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.
Nation, I. S. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP.
Lightdown, P., N. Spada. 2001. How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press
Observing English Lessons. Materiały video. 1997. British Council Studium University of Gdańsk.
Saville-Troike, M. 2012. Introducing Second Language Acquisition. Cambridge: CUP.
Tanner, R., Green, C. 1998. Tasks for Teacher Education. Longman.
W cyklu 2022:
Carter, R., Nunan, D. 2004. The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Other Languages. Cambridge: CUP. Chapers 5, 6, 7, 8, 9, 12. |
W cyklu 2023:
Carter, R., Nunan, D. 2004. The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Other Languages. Cambridge: CUP. Chapers 5, 6, 7, 8, 9, 12. |
W cyklu 2024:
Carter, R., Nunan, D. 2004. The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Other Languages. Cambridge: CUP. Chapers 5, 6, 7, 8, 9, 12. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze (bez względu na formę pracy stacjonarna czy zdalna w trybie rzeczywistym). Warunki Zaliczenia: 1. projekt indywidualny prezentacja nowych treści językowych z użyciem pomocy dydaktycznych |
W cyklu 2023:
Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze (bez względu na formę pracy stacjonarna czy zdalna w trybie rzeczywistym). Warunki Zaliczenia: 1. projekt indywidualny prezentacja nowych treści językowych z użyciem pomocy dydaktycznych |
W cyklu 2024:
Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze (bez względu na formę pracy stacjonarna czy zdalna w trybie rzeczywistym). Warunki Zaliczenia: 1. projekt indywidualny prezentacja nowych treści językowych z użyciem pomocy dydaktycznych |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: