Wstęp do kultury i historii USA 340-AS1-2ACHW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022:
Ćwiczenia z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania (praca grupie otwartej i zamkniętej, prezentacji analizy materiału źródłowego, grafu, artykułu na forum, publiczne wystąpienie, mini-wykład, prezentacja materiału wizualnego (tabela, rysunek, humor polityczny), autoprezentacja studenta na podstawie materiałów prowadzącego, kontrolowana debata z podziałem na role (role play), analiza materiału video. Obszary tematyczne, które będą poruszane w trakcie wykładów oraz ćwiczeń to: - The Defining Events in US History Sugerowane tematy prezentacji: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali | W cyklu 2022: zdalnie | W cyklu 2023: w sali |
Efekty kształcenia
Wiedza
- K_W02, K_W03, K_W05, K_W07
Umiejętności
- K_U04, K_U05, K_U08, K_U13
Kompetencje
- K_K02, K_K03, K_K04, K_K07, K_K08
Weryfikacja: ocena na podstawie aktywności na zajęciach, testów jednostkowych oraz jakości wykonanej prezentacji.
Kryteria oceniania
Patrz kryteria obowiązujące w danym roku akademickim.
Literatura
1. SCHUCK P. H. AND JAMES Q. WILSON (eds.) (2008) Understanding America. The Anatomy of an Exceptional Nation. New York: Public Affairs.
2. ROBB L. D. (2004) Operation Hollywood. How the Pentagon Shapes and Censors the Movies. New York: Prometheus Books.
3. BREWER S. A. (2009) Why America Fights. Patriotism and War Propaganda from the Philippines to Iraq. Oxford: Oxford University Press.
4. ROLLINS P.C. AND JOHN E. O’CONNOR (eds.) (2008) America’s Wars in Film and History. Why We Fought. Kentucky: The University Press of Kentucky.
5. LOVEVALL F. (2002) Terrorism and 9/11. A reader. Boston: Houghton Mifflin Company.
6.. MASLON L. AND MICHAEL KANTOR (2008) Make’em Laugh. The Funny Business of America. New York: Twelve.
7. HARRIS B. (2005) First Ladies Factbook. New York: Black Dog & Leventhal Publishers, Inc.
8. Brzeziński Z.. Wielka Szachownica. Trans. Tomasz Wyżyński. Warszawa: Politeja, 1997.
9. Daalder I.H. and Lindsay J.M. 2003 America Unbound The Bush Revolution in Foreign Policy. Washington: Brookings Institution Press
10. Kamensky, J., Governing the Tongue. The Politics of Speech in Early New England. Oxford University Press, 1997, Oxford
11. Phillipson R., Linguistic Imperialism, Oxford University Press, New York 1992.
12. Daniels, R., [2002] Coming to America. A History of Immigration and Ethnicity in American Life. Perennial, New York.
13 Gabaccia, D. R., [2002] Immigration and American Diversity. A Social and Cultural History. Blackwell Publishers, Oxford.
14. Maryanne Datesman, JoAnn Crandall, Edward N. Kearny (eds.), [2014], American Ways: An Introduction to American Culture (4th Edition). Pearson
15. Philip Jenkins, A history of the United States. Palgrave 2nd edition, 2003
W cyklu 2022:
1. SCHUCK P. H. AND JAMES Q. WILSON (eds.) (2008) Understanding America. The Anatomy of an Exceptional Nation. New York: Public Affairs. |
W cyklu 2023:
1. SCHUCK P. H. AND JAMES Q. WILSON (eds.) (2008) Understanding America. The Anatomy of an Exceptional Nation. New York: Public Affairs. |
W cyklu 2024:
1. SCHUCK P. H. AND JAMES Q. WILSON (eds.) (2008) Understanding America. The Anatomy of an Exceptional Nation. New York: Public Affairs. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym lekturę tekstów kultury w oryginale. - zwolnienie lekarskie bądź jego skan należy dostarczyć Prowadzącemu kurs najpóźniej do dwóch tygodni po nieobecności |
W cyklu 2023:
Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym lekturę tekstów kultury w oryginale. |
W cyklu 2024:
Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym lekturę tekstów kultury w oryginale. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: